21 Nov 2012

Hilangkan tekak yang tengah mengerenyam

Pernah tak korang batuk yang teramatlah gatal rasanya? Sekarang ni, itu yang aku kena hadap dekat seminggu kot.. Penat weyh... 24 hrs asyik batuk jek.. naik kecut paru2 aku. *ada kena mengena ke? 

ok, gambar memang aku saja letak gambar kartun sebab tak nak pulak ada orang sentap ngan ahkak dik.. Batuk ni ada macam-macam ragam.. ~batuk pon ade ragam? kelas kau maria.. 

       Batuk kering (takde la kahak maknanya..)
       Batuk kahak (yang ni gatal dia memang kaw2 punye..yelah, kuman banyak oohh..

Aku ni terkategori yang no. 2 tulah..kadang2 sampaikan rasa nak temuntah+nangis. *bukan rasa tapi memang pon.


Aku memanglah tensi *tension bila nak menghadap sume ni. Tapi apakan daya ku. Terpaksa jua aku harungi.. Eceh ayat, xbole blah. Aku kena tu takpelah lagi tapi yang aku kesian bebenor kat my hubby.. Huhu dia pon tekena sama. Cian oohh..Dahlah kena kerja dah tu batuk+selsema+demam. woo.. piau punye. xpelah.. i wish u cepat sembuh dari segala serangan ini..Sabar sajalah, anggap sume ni dugaan.. 

opp..belom abis lagi okey.. sambil2 tu aku nak sharelah camne nak hilangkan atau kurangkan gatal tekak tadi tu. 

dah ready belom??
........
Tara....


Okey, inilah dia penyelesaiannya.. Tau tak apa ni? Ish2 korang ni.. Ni lah teh O halia, yang sebelah tu ahkak tak berapa nak surelah, rasanya tu teh tarik jek. *gambar ni i curik kat google jek. Semalam memang kitorang de pergi lepak kedai mamak minum teh o halia sampai 5 gelas u... korang ade berani..?? hihi.. tapi nak baik punya pasal pandang je air tu kecik besar kecik besar je.. ;p

keberkesanannya memang terbukti sebab rasa gatal tu banyak berkurangan and bile nak tidur tu pon ase lega jek,kuranglah terganggu tidur sampai bole mimpi yang indah2. *tipu je tu..i ni jenis yang jarang mimpi..


No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!