25 Dec 2012

Family Day!!

Yea!! Family day!! 
16/12/2012~Ahad

Sebelom apa2 aku nak bagitau korang yang family day nih unik sikit dari lain. Tau tak sebab apa, haa.. ni yang nak bagitau korang nih. Actually, nih adalah family day taman kat uma family aku. Kira lebey kurang my dad arrange ar kan. 

Hmm..dah2 la tu. Menyampah orang nak dengar ko membebel ohkey!!
Mari kite same2 tengok gambo.


Haa.. saje jek letak gambo nih 1st, nak bagi korang terliur sikit tengok makanan tuh. <nasib bukan bulan pose kalau tak batal lah pose korang. Muahaha!!

Nih kira pokcik2 yang duk kat area taman kitowang lah. Yang baju color hitam and putih tu aku kenal la jugak.. Tapi yang baju biru tu aku tak kenal langsung, serius beb.. Ade gaklah aku risik2 kat my mom *aku tau aku kepoh yang pelik my mom pon tak berapa nak sure sape pokcik tuh. Muahaha.. Tapi my mom kate dia orang taman kitowang jugak. 

Yelah, aku nih selalu gak la join program2 kat taman aku nih tapi tak pernah pulak nampak pokcik tu. Hurrmm.. Mungkin dia baru ade kesedaran nak bermasyarakat kot! Takpe, bagus2..


Yang atas nih, tudung pink is my lovely mom!!<--abaikan dia yang tengah mengumpat tu.lariks!! Santek kan my mom, macam haku. Hakhak!! This is my mom, this is my BFF!! Sume ade kat dia. Nape aku cakap my mom nih my BFF?? Tulah, korang tak tau.. Aku kan anak tunggul tunggal. Sobs2!! Aku shoping aku seret my mom. Aku gi bayar hutang mara aku seret my mom sekali masuk pejabat pos. Aku boring duk umah aku seret mak aku jalan2 kat shopping mall.. Muahaha!! Ko ada? Seronok tau jalan ngan mak itew.. *gedik


Ohkey, nih budak2 bujang kat taman haku. Sape berminat bole contact aku. Ohkey, tak lawak! Tapi tengok tu baik2 sikit eh dalam tu pon ade gak laki orang. *laki kitew jek takde.. Takpe ucuk im understand ucuk kena kejew.. Ohkey2!! Balik pada topik. Banyak lagi aktiviti yang kitowang buat masa nih, ada tiup belon sampai pecah, masok air dalam botol, bola beracun, bola tampar+bola pantai. Banyak kan? *sila angguk Siap dapat hadiah lagi. Aku tak masok sebab aku kan jadi cameragirl. Boleh gitu? Hewheww.. Ada alasan.



Cuci mata lagi tengok ayam.. Hewheww.. Sedapnya.. Terasa2 pulak kat tekak masa tengah taip entry nih. Meh aku cite pasal menu yang ada masa family day nih hari tu. Actually bahagian makanan nih pon my dad yang arrange *gila kuasa betol tapi orang2 taman aku ada jugak segelintir yang datang tolong2 buat apa yang patut. Bagus dorang nih. Pukul 5 pagi datang umah aku ohkey!! Aku? Aku sedap tidur jek.. Muahaha.. *sume yang datang owang laki Eh, lari subjek plak. Masa tuh ada ayam, udang, hot dog, ikan caru, nasi goreng cina, bihun goreng. My dad siap buat bbq sos lagi, buat sendiri ohkey!! 


Ishk!! Anak sape pulak lah nih.. Jangan mulut gatal nak kate nih anak aku pulak ohkey!! I is belom ade rezeki lagi.. SObs2!! Ini anak jiran belakang lorong rumah haku.. Sebelah tu yang feeling cam baby gak tu posing, haa tu mak dia.. Eh, karpet kuning atas tuh macam kenal jek.. Hewheww.


Hmm.. Yang mokcik dua orang nih jiran aku. Kira satu loronglah..Best tau mokcik2 nih. Sporting punya. Suke duk borak ngan dorang. Adakah aku sudah menginjak ke alam tua kerana bergaul dengan orang2 yang 'lebih dewasa'? Muahaha.. Choii!! Sebelah kiri tu mokcik Leha sebelah kanan pulak mokcik Mah. Leha oii!!! ;P Eh, yang nampak tangan jek tu haaaa... Yang tu mak aku ler. Cowy mak, takpelah.. Tangan pun aset jugak kan?

Yang berdiri kat belakang tuh aku tak konal. Bukan salah daku.. Yang baju pink belakang tu mokcik Mas. Yang nih pon aku suka sebab dia nih alo jumpa aku ngan mak aku salam mesti nak cium pipi bagai. Cium pipi ohkey, bukan laga pipi.. Maybe dia anggap kitorang dah macam sedara dia kot!


Tara!! Inilah masanya haku nak meng'introduce kan my dad. Tu dia.. yang pakai baju warna oren tuh. Hensem tak? *Sila angguk untuk jaga hati aku. My dad nih dulu Chef konon2nya.. Ala, chef kat dalam kem askar jek ohkey. Hewheww.. Tapi apa2 pon i is bangga. Tapi kan.. My dad kan.. Sejak da abis berkhidmat nih dia susah betol nak turun kat dapor tau, bila kita cakap.

"Alah, anak aku kan ada"

Muahaha.. hambik kau! Sentap aku dengar. Nasib u my dad. Kalau tidak tak taulah mak noks..


Amacam? Nampak macam sedap tak? Humm.. Nyum2.. Wakaka!! Sedap askrim roti nih, satu RM2 ko.. Aiskrim calong yang selalu jual baru RM1 pon jadi RM2. Mahal kot!! Tapi takpe, aku faham aku kat tempat pelancongan. Cececeh.. Ayat.. *aku +ve thinking 


Nih aku dah takde keje dah nak buat, mulalah tangkap gambo sini, tangkap gambo sana. Last2 Ucuk aku mesej

U: Jangan amik gambo laki lain tau
A: Dah amik dah pon..
U: ... <--senyap

Muahaha!! Gila keji tak aku. Alah iolls kan ucuk bukan amik buat tenung2 pon.. Iolls tenung gambo ucuk sorang jek.. Hewheww..

Ohkey, gambo pasnih aku nak tayang gambo aku ngan my mom syok sendiri. So, siapkan baldi awal2 ok. <--tatut korang termuntah pulak




*Aku tau aku demok




Masa nih sume orang naik bas.. Aku jek ngan my mom tak naik.. Sebab i is suka mabok2 nanti.. So, my mom cakap kita naik keto yo.. Hewheww.. Selamat. Tapi mak aku berkeras nak jugak bergambo kat bas nih.

'Bas, kamu ni cutelah..'<--bayangkan mak aku cakap+pelok bas. Muahaha..





Korang mesti pelikkan nape takde satu pon gambo aku dekat air. Sobs2!! Aku suka pegi pantai, air terjun, pulau.. tapi aku suka tengok jek. Indah.. Choii!! Sebenarnya aku adalah tatut sangat dengan air.. 

Kenapa? Huhuhu.. Sebab dulu aku nyaris2 nak lemas. <--len kali aku cite So, aku lebey suka duduk jauh2, amik gambar, pusing2, janji tak dekat dengan air. Jangan sape2 berangan nak ajak aku pegi pantai lepas tu ajak main aktiviti2 pantai kan. Sangatlah tak sesuai disitu ohkey!! Nanti iolls suruh ucuk iolls babat uolls.. Muahaha!!

Eh, punya panjang lebar aku bercerita, tapi lupa nak bagitau family day nih kitowang buat kat Tanjung Leman. Ohkeylah, tapi kena pandai pilih port. So, kalau nak pegi arrange sendiri sebab aku tak keja kat sana. ;P

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!