13 Dec 2012

Pepsi vs Susu? Wajarkah?


Mesti korang tertanya2, apa maksud tajuk entry aku kan?? Muahaha.. seronok tengok korang terpinga2 fikir pe maksud kata2 aku tu. 

Takdelahkan, tetibe jek aku terfikir akan satu perkara nih. ~ceh, ayat tak boleh blah. Okey, aku pon malas nak biarkan korang terpinga2 pikir jawapan sampai aku pon naik pening. Sebenarnya cengginih, apa yang aku maksudkan tentang tajuk entry aku nih lebih kurang apa yang jadi kat sekeliling kitalah. Selalunya mesti ada pro and contra. Betul tak? 

Contohnya dalam bab perkahwinan, mesti salah sorang akan jadi pepsi dan sorang lagi susu. Contohnya lelaki nih garang, so dia adalah pepsi manakala perempuan tu pulak lembut jek, tak pandai nak marah2 so dia adalah susu. Haa.. Lebih kurang macam tulah. 

Tak faham lagi? Okey, aku bagi contoh gak lah nak bagi korang betul2 faham kan?

Sang suami baru pulang dari kerja dan mukanya jelas kelihatan letih.

Isteri: Abang nak makan? Kalau nak saya panaskan lauk...
Suami : Eh, kau tak nampak ke aku baru sampai? Makan.. Makan!
Isteri: Maaf bang, abang pergilah mandi dulu nanti kita makan sama2.
Suami : Ermm...

Pada aku biar ada pro and contranya. So jadilah macam nih. Salah sorang tu kenalah bertolak ansur. Berdiam tidak bererti kalah or salah kan? 

Tak sesuai pulak kalau dua2 pepsi. Haa.. tu parah namanya.Boleh tu boleh, tapi ada susah sikit.. Cuba korang bayangkan situasi bawah ni. 

Si isteri nak keluar rumah tanpa izin sang suami.


Suami : Awak nak kemana tu?!
Isteri: Keluar!
Suami : Kan saya dah cakap jangan ke mana2 hari ni!
Isteri: Eh, suka hati sayalah nak ke mana pon. Saya nak keluar  
        dengan kawan2 saya.

Haa.. Amik kau. Yang ni payahlah kan. Macam mana nak aman hidup berumah tangga kalau takde sorang pon yang nak mengalah? Huhu, tak moh.. tak moh.. Isteri tak boleh keluar tanpa izin suami kan? Tapi kalau si suami halang tanpa sebab musabah dan menghalang si isteri berbuat baik acane?? Hmm.. Serba salah kita dibuatnya. *iolls tak kata my hubby ohkey, hubby iolls ohkey jek, memahami..

Hmmm.. tapi apa pon isteri2 kena ingat dengarlah kata2 sang suami yang menuju kebaikan.. Takpe kot kalau kita mengalah kan? Hmmm.. Maybe nanti di sana kita akan terima kebaikannya. Amin..
Tapi ada jugak yang dua2 pepsi tapi dorang hidup bahagia jek kan? 
Humm.. Maybe ada rahsia di sebaliknya? Ada jugak yang dua2 susu tapi 


tak bahagia jugak. Acane? Agaknya terlalu sangat mengalah sampai dua2 suka diamkan diri + sanggup makan hati. Yang nih memang tak ohkey. Tak patut.. tak patut. Jangan macam tuh, nanti boleh dapat macam2 penyakit. sakit hati, jantung, migrain.. Tatut tak? tatut tak? 

Next time, aku bagi tips untuk cuba memahami pasangan masing2 walaupon pro and contra korang tuh terjauh lah sangat2. *yang nih ape yang aku try praktiklah.

So.. apa yang penting, kita enjoy!!

xoxo...






No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!