19 Apr 2015

Sakit Kepala Kasi Hantuk

Assalamualaikum..

Nampak tak bertapa sakitnya kepala sampai tajuk pun putar belit. Tapi betul wei, sakit ni. Kena pulak time tengah pagi buta ni. Eh, aku nak tidurlah. Esok pagi nak bangun awal, lepas tu nak pergi tesco. Adoi.. Ada jugak terbabas ni kang.

Tak tahu apasal boleh tiba2 pening kepala. Banyak sangat berfikir kot. Iyalah, fikirkan itu, ini, sana, sini, bahaha!! Punyalah pening sampai rasa macam nak termuntah pun ada. Pastu rasa nak hantuk kepala kat dinding. 

Dulu masa aku sekolah2 selalu sangat kena migrain. Paling sakit bila kau lepas nangis. Dia punya tarik sampai ke tengkuk dan kening, dahlah tu sakitnya sebelah je. Ciss!! Kadang tu makan panadol pun tak jalan, aku sapu minyak angin pun tak jalan, basahkan kepala pun sudah, last sekali aku geram kasi hantuk sama dinding. Bahaha!! Kena pulak hantuk kat tempat yang sakit berdenyut2 tu pergh!! memang nikmatlah.. Tapi bukan hilang pun sakit tetap jugak ada. 

Sakit macam ni buat kau tak boleh nak tidur, so bila kena aku akan guna psikologi. (entah betul tah tak aku eja) Aku akan bisikkan dalam hati "tak sakit" banyak kali. Ajaibnya! Menjadi ok. Kau boleh rasa denyut2 tu hilang. Kena setlah dalam kepala otak kau kurang sakit dan sebut dalam hati apa aku cakap tadi. Insyaallah menjadi. Dah berzaman aku guna taktik ni. 

Aku faham pada korang2 yang ada migrain tu. Sakit dia bukan macam kita pening2 biasa ni. Sakit dia tak usah cakaplah. Satu kepala sakit sampai ke tengkuk. Lepas tu kalau kau pegang kepala kau memang urat timbullah, kau sampai rasa nak muntah, dan lagi satu rasa badan pun menggigil. 

So, oklah. Aku nak try cara psikologi aku tadi tu. Tapi sambil2 tu melayan pulak babyAF yang tak reti nak tidur walaupun dah nak masuk 3 pagi ni. "Eh anak oii.. Kau nak bertapa apa malam2 buta ni? Kang mama tinggal sorang2 kat luar padan muka.." ;P

2 comments:

  1. ada jumpa doctor tak untuk bg ubat yang paling berkesan?
    sian anak, jgn tgl kat luar..nti dia tidow kat bawah kerusi hehehe
    http://nuruleimanhikmah.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak jumpa doktor pun. dulu pernah pergi sekali masa sekolah. doc boleh ckp saya stress pastu siap tanya gaduh dengan bf ke? haha!!
      mulut ni je ckp lbih tapi tak sampai hati, sayang anak..

      Delete

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!