12 Oct 2015

Nasi Kerabu Golok, Kelantan Memang A++

Assalamualaikum..

Salah satu sebab aku suka hari cuti adalah makan. Ya, masa cuti nilah kejanya makan je.. Sama jugak baru ni aku pergi Kelantan kerjanya makan je.. Dasar kuat makan. So, nak recommend sape2 yang pergi Kelantan must try this. Nasi Kerabu dia memang win la. 


Nampak macam sikit je kan tapi kenyang ok. Aku makan sini masa hari kedua kat Kelantan itu pun dah malam banyak habis dah contohnya daging, bawang putih jeruk, tapi takde itu semua pun habis jugak aku bedal. 


Ini kedai dia, masa ni nasib tak ramai orang. Owh, ye. Masa tu ada perlawanan bola Kelantan lawan Pahang ke ape tah, lupa. Patutlah kedai tak ramai orang masing2 kat stadium. Aku suka kedai takde orang macam ni sebab aku boleh makan dengan aman, tenang dan tenteram. 


Tunggu makanan sampai, perut dah bunyi lagu keroncong masa ni. Budak kecik sebelah tu kongsi je dengan aku nasi kerabu tapi dia tak nak makan sangat. Biasalah budak kan ada masa makan banyak, ada masa tak nak makan. Baru ingat masa tu dia sibuk makan biskut coklat tu tak pandang lain tu. 


Haha!! Bulatnya muka aku. Now misi turunkan berat badan tapi tak boleh nak melebih sangat sebab babyAF susu badankan. Nanti takde zat pulak. Tapi aku dari zaman sekolah mesti muka naik dulu sampaikan orang bila nampak muka aku je akan kata gemuk sekali tengok badan, kurus. (itu dululah.. sekarang tidak lagi.)

Apasal tah aku nampak hitam di situ dan hubby aku pulak nampak putih padahal!! Huhuhu.. Maybe pencahayaan tak berapa baik. Mohon semua kedai makan pasang spotlight sebab ramai orang sebelum makan, tengah makan, lepas makan, mesti amik gambo so perlukan pencahayaan yang baik. 

Buat entry ni jadikan aku lapar, terasa2 di tekak kesedapan nasi kerabu ni kena pulak dengan ayam dia tu. Ranaplah diet aku. Haha!! JB nak cari nasi kerabu yang betul2 power susah. Kat Kluang still ada jugak tak yah susah2 kat pasar malam pun ada. Orang yang jual pun memang original from Kelantan. 

Jangan lupa singgah sini kalau mari Kelantan. Rugi tak cuba. Ini iklan percuma ye takdenya makcik tu bayar aku suruh masuk blog. Kalau masuk blog ni memang dijamin sedaplah kat tekak aku. Haha!! Yelah kang confident aku cakap sedap sekali korang makan komplen pulak tak sedap. Tekak kan lain2.. 

Nak pergi tak susah pun taip je kat google tak pun waze je. Sesat jugak tanya orang. Datang tempat orang takleh sombong ye.. Hihihi.. (pemalas)

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!