21 Dec 2012

Pentingnya kesihatan kita..

Pentingkah kesihatan pada kita? Perlu ke jaga kesihatan? Cara apa yang paling berkesan? Senang ke? 

Wah2..banyak betul persoalan tentang isu kesihatan ni kan? Tapi sebetulnya kesihatan tuh memang betul2 penting. 
Sebenarnya aku nak share dengan korang beberapa kisahlah kan.. 

Cite petama

Dulu masa aku kecik2 aku selalu ikut family aku *macam besar jek family ko tuh, padahal 3 orang jek masa tuh pegi umah pokcik aku kat JB. Dia nih kiranya pandai ubat2 oranglah kan, bukan bomoh ohkey!! Pernah aku pegi dia tengah rawat sorang mokcik nih, dia ada sakit kencing manis. Hewhew.. Seriau ohkey masa tuh. Yelah, mana taknya kan.. Sakit dia tuh dah kira kritikal lah kan sebab sampai luka2 besar oohh + ada ulat sekali. Masa tuh walau aku masih kecik lagi tapi aku kira pandailah nak cover2 kegelian aku tuh kan sebab kesian tatut mokcik tu kecik ati pulak! 

Kesian ohkey mokcik tu, mesti sakit kan? Huhuhu.. Aku masa tu duduk jaoh2 jek, nak dekat tatut.. So, aku nampaklah pokcik aku ni rawat mokcik tu ditemani isterinya. Dia cuci lah luka mokcik tuh pakai sabun dara yang aku penah cite dulu. Kalau tak pernah baca tekan SINI. Lepas dia dah cuci tuh dia sapu pulak minyak Antik Gel. Tak 
lama lepas tuh aku pon pegi lah lagi umah pokcik aku tuh. *Kan aku dah kata family aku memang suka pegi umah tu masa kecik2.. Masa aku jumpa mokcik tuh aku tengok kaki dia dah kering dah, siap kerek2 
tunjuk kaki dia yang dah beransur pulih tu. Muahahaha...

Cite kedua

Yang nih aku nak cite pasal pengalaman aku pulak. Sebenarnya aku dah dibesarkan dengan barang nih daripada kecik lagi. Dulu masa aku sekolah mata aku cam tak berapa nak betul sikit lepas tu pegi klinik doktor suruh pakai cermin mata. Tak lama rasanya aku pakai cermin mata tu sebab bila aku tengok je muka aku kat cermin aku rasa menyampah. Tak cun ohkey!! So, aku pon amiklah Antik Gel tu kan sapu kat atas dan bawah mata *sikit je.. Aku rajin sapu, cara nih aku dapat dari satu nenek nih dia rabun and selalu cakap susah nak ngaji(baca Quran) dia pakailah macam tuh and hasilnya memuaskan. So, aku pon cubalah jugak kan, sanggup dari kena pakai cermin mata. Hari2 aku sapu, sapu kat atas and bawah mata. Lama2 dah tak ada dah mata aku buat hal.. Alhamdulillah lah kan.. Sampai sekarang mata aku ohkeylah lagi, tak payah dah nak pakai cermin mata.*i is bukan riak ohkey!!

Cerita ketiga

Haa.. Ada lagi satu mokcik nih lah.. Anak dia nih selalu sangat sakit kepala. So, dia pon bawak anak dia gi sepital. Sampai sepital doktor suspek anak dia ada barah. Macam2 ubat dia dah cuba dari moden sampailah yang tradisional. Akhirnya dia try sapu minyak nih kat kepala anak dia hari2..Teruk kot barah anak dia tu sebab bila selak rambut anak dia (pompuan) tu nampak ada lubang2 lepastu ada denyut2 kat lubang2 tuh.. Huhuhu.. Cian kan? Ada satu masa tuh dia pegi buat check up kat sepital and doktor cakap lubang2 tu dah tak ada and benda tuh dah kecik macam wet syiling jek. Hewhew.. Dulu sampaikan doktor cakap anak dia ada 6 bulan jek lagi. Fuhh.. Nasib bek..

Aku rasa rugi sebab tak dapat nak amik gambo2 tuh.. Aku manelah terpikir masa tuh nak buat belog ke hapa kan.. Huhuhu..

Pendek cerita minyak nih sesuai untuk:

Migrain, Senggugut, Lemak terlebih, Sakit2 badan, Selesema, Resdung, Luka, Terkena Minyak masak, Jerawat, Bengkak kaki/tangan, Darah tinggi, Kencing manis, Ghaut, Batuk, Tiroid, Semput, Dll..

Banyak lagi kegunaan dia.. Sampai tak terlarat iolls nak menulis. 

Harga dia teramatlah murah sesangat kan?? 

1pcs RM35.90
Murah kan??
Sape nak wat niaga pon bole, harga bole dirunding..(borong)

Untuk oder boley sms iolls kat 0136464455
atau whatsapp kat 0178113578
(sms jek, gerenti jawab)

*minyak ni bukan ubat ohkey, ia cuma kegunaan luaran saja and sesuai untuk semua umur tak kiralah budak, mak budak, bapak budak.. Cuma orang mengandung dilarang sapu kat perot.. Tak tanggung mak noks!!


"Apa2 yang kita buat yang utama berdoa dan diikuti dengan ikhtiar"


No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!