20 Dec 2012

Siapa suka tengok cerita zaman dolu2?

Siapa di antara korang suka sangat2 tengok cite dolu2. Ala.. cite zaman mak2 kita.. Yang color itam puteh tu. Haa.. Tipu ar tu kan nak kata tak suka, choii!! Aku kan suka gila tau tengok cite2 lama camtu. Lagi2 kalau arwah Tan Sri P Ramle yang berlakon memang melekap aku depan TV tu. Siap mengamok kalau ada orang berani2 tukar chanel lain. Haa.. penangan cite lama betul. Terasa jiwa tua pulak aku nih. Huhuhu.. 

Korang perasan tak setiap kali cite lama2 tu main mesti akan ada adegan nyanyi2 kan? Macam cite hindustan kan? Muahaha.. Satu lagi faberet aku. Masa kecik2 aku selalu terpikir+bayangkan macam mana dorang pi dating pastu nyanyi2 pulak tuh. So, aku pon terpikirlah kan agaknye sume orang zaman dolu2 kalau kuo dating nyanyi2 ke? Abis tuh kalau ada 7 @ 8 couple kat situ tengah syok dating sume nyanyi ke? Tak pening pulak dorang kat situ. Sini nyanyi lagu lain, sana nyanyi lagu lain.. 

Haa.. korang ada tak fikir cam tuh? Ke aku sorang jek pikir nih.. Ala, biasa ar kan. Nama pon budak2, otak masa tuh cetek lagi. *fuhh.. selamat. Lepas tu ada satu hari tu aku pon luahkan perasaan nak tau aku yang tinggi macam gunung tu pada my mom.. Rupa2nya my mom pon masa kecik2 sama jugak.. *Alo mak aku pon tengok cite tu masa kecik2 nampaknya memang jiwa tua lah aku gamoknya.. Aku yang hidup zaman milenium nih pon masih tengok cite2 tuh. Muahaha.. Lagi2 start cuti sekolah nih kan hari2 ade cite color itam puteh nih tau.. Jomlah tengok. *nak korang jadi jiwa tua cam aku jugak!

My mom siap tanya kat mokcik aku ko tau..

Mom: "kak, orang dolu2 memang macam nih ea kalau pegi dating?"

Mokcik: "macam mana?"

My mom: "tu.. nyanyi2. Macam mana dorang boleh nyanyi? tak malu ke orang ramai tengok?"

Mokcik: "Ala.. tukan cite jek.. Tak kan lah dorang nak menyanyi kat tempat awam.." 

Kiranya kuat jugak pengaruh cite nih kan. Yelah sampaikan kite pon boleh percaya+bayangkan orang sume buat macam tuh. Tapi tulah, zaman sekarang nih banyak cite yang pelik+karut. Bahaya oohh.. Dahlah budak2 zaman sekarang nih suke sangat tiru2 watak kat dalam TV tuh. Aku taulah dorang nak bagi pengajaran kat orang2 macam kite nih tapi orang yang salah guna. Yelah, banyak pengaruh TV cite bunuh diri lah, bomoh2 lah, terjun2 lah.. Pastu kite pulak dengar kat berita pekara2 macam ni jadi. Seram kot! 

So, korang kalau tengok cite2 tuh amik ia sebagai pedoman bukan ikut contoh2 tak baik dalam cite tuh ohkey!!

Haa.. korang suke ke tengok cite2 lama nih? 





No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!