2 Jan 2013

Aku talam 2 muka!!

Aku tau sebelom nih aku pernah bagitau aku benci orang yang talam dua muka. Tapi seperti aku pernah cakap kadang2 kalau kita kena pada tempat memang patot pon kita kena jadi talam dua muka.. Hewheww.. Aku kan geram tau.. meluat pon ade jugak.. Cube kalau korang kan, orang amik kesempatan pada family korang. Korang sakit ati tak? Kadang2 de sesetengah orang nih suka amik kesempatan pada kebaikkan orang lain.

Contohnya kan, kalau korang pergi makan dengan seseorang nih tapi sebelom tuh dia yang beriya2 ajak korang makan pastu siap meng'offer'kan diri nak belanja makan. Tup2, tiba time bayar dia buat tak tau jek.. Siap korang kena bayar lagi bil dia kan? Haa.. geram tak. Nasib kalau bawak duit lebey, kalau tak cuci pinggan belakang kedailah jawabnya..

Ada pulak sesetengah tu bila nak datang rumah kita siap tanya

"Ada lauk ikan sembilang tak"

Haa.. kelas kau kan Jah?? Hahaha.. Boley ke gitu? Aku kan kalau nak pegi uma orang takde nak tanya2 masak apa. Kalau boley aku lagi suruh tuan rumah tak payah buat ape2+tipu sunat kata dah makan. Haa..punyalahkan tak nak menyusahkan orang tapi tak sume orang berperangai macam haku.

Ada pulak bila jumpa mulut tak boleh control punya. Maybe lupe perbaharui insurans kot. Aku pernahlah kan terkena tau..

"Ko nih asyik perabis duit bapak ko jek..."

Sentap hokey aku!! Dalam hati aku, apew nih?? Haiya... Aku tak kacau dia pon tapi dia tetibe sound direct punya depan orang ramai. Boley!? Tapi ade orang yang cover baik punya..

"Biarlah, dah dia jek sorang. Lagipon duit bapak dia."

Hambik ko kan.. Terus rasa macam aku nak kembang2kan dada jek. Muahaha.. *gila keji tak?? Helloo.. Aku pon bukanlah sekeji itu tau, aku pon keje, bayar hutang MARA pakai wet sendiri. Sesedap rasa jek nak main tuduh2. Choii!! Walaupon aku nih anak tunggal tapi takdelah aku sukati nak mintak itu ini kat my dad kan?? Aku mintak kat my hubby lagi bagus.. Muahaha..




Meh tengok gambar kitowang dulu. Kasi sejuk sikit hati korang tu. Hikhik.. Ke hati korang makin membara lepas tengok gambo nih? Muahaha.. Hokey, mari sambung balik..

Lepas tu ada pulak orang yang berubah ke arah kebaikkan, lebih mendekatkan diri dengan Allah S.W.T. Tapi tulah, tak sume orang yang perubahannya seiring dengan keperibadian dorang.. Ada yang masih kekal dengan perangai panas baran, kaki pompuan, cakap besar dan macam2 lagi. *tak sanggup haku nak tulis lagi.. Kan sedap kalau kita tengok orang berubah, perangai dia pon berubah..

Ada pulak yang katanya sudah berubah tapi pasang girlfriend kat luar sana sedangkan si isteri setia menunggu di rumah.. Apecer kan? Tak ke sedih tengok si isteri tu makan hati hari2?? <--hubby aku okey.. Perubahan apakah ituw?? Muahaha.. 


Hokey, niat aku tulis semua nih bukan sesaja nak buruk2 kan orang ohkey.. Ini sume buat peringatan pada aku, ucuk dan korang2 yang baca.. Ingatlah.. Tak semua orang yang akan suka pada kita, itu aku tau tapi apa kata kalau kita cube menjadi yang terbaik pada mata orang.. Hewheww.. Kite pon bukan boley hidup sorang2 tanpa orang di sekeliling kita.

Berbalik pada talam dua muka tuh.. Ada orang nih nak datang rumah aku. So adelah ciri2 macam kat atas nih sikit. So, aku rasa aku perlukan talam dua muka nak berhadapan dengan dia.. Boley tak? Muahaha.. Yelah, walau kite tak berapa nak suka *banyak sebenarnya tapi kita kenalah layan tetamu baik2 kan? Aku pon sebenarnya ade ciri2 jadi pelakon terbaik tau.. Muahaha.. *perasan!!

So, ohkeylah, mari kita mulakan lakonan!!! ;P

xoxo...





2 comments:

  1. terbaek la ko ida. hehehe.
    ne da cam nk belaja2 belakon jadi talam dua muka pun ada. hahaha

    ReplyDelete
  2. ko xtau ke..aku kan de darah seni.muahaha!!
    meh blajar ngan haku..

    ReplyDelete

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!