31 Jan 2013

I'm miscarriage

Bunyinya maacam sedey kan? Tapi aku adalah seorang yang suka berfikiran positif so aku tak lah tension bebenor. Huwahuwa.. Actually, takdelah tak sedey langsung kan.. tipu ar tu. Ada jugak ar sedey kan sebab aku ada letak kat my wishlist yang aku nak ado baby but aku telah pon terima kenyataan yang I'm miscarriage dalam usia baru 2 weeks kot. 
I
Yang tahu pasal aku miscarriage pon cuma my ucuk with my mom only.. Yang lain harem aku tak heboh2.. Malas ler kan nanti kecoh plak. Hewheww.. 

Citenya cengginih, before this aku pnah try cek ar kan guna pregnancy test yang biaso yo.. Sekali nampak ar macam ado samar2 so aku pon not sure ar kan. Iolls pon wat2 tak tau lagi coz nak biar betul2 confirm. Aku ngan ucuk pegi beli yang terbaik punya test. Alah, yang digital jenama clear blue tu. Sok paginya pon haku excited ar nak cek kan. Pagi2 aku dah bangun wat test tu. Muahaha!! Test punya test lama gak nak tunggu dia punya loading tau..


















Last2 keputusannya ialah..



Settle bab test mengetest kan. So, iolls pon tunjuk kat ucuk. He just say..

"Alhamdulillah.."

Hokey, takde muka over excited langsung coz my ucuk kan suke cover macho. Muahaha!! Pas ucuk gi keje aku pon macam biasalah kan. Buat keje umah sume. Sekali iolls pegilah toilet. *tak leh cite lebey2.. Sekali haku tengok ade darah macam aku period. So, aku teros kompius ar kan. Kebetulan pulak kalo ikutkan memang ari tu time my 'P' Datang. Memang jadi terlebih2 kompius ar kan. So keluarlah segala pendapat yang macam2..

"Tipu ar test nih.."

"Aku pregnant+period sekali ke?"

"Agaknya aku tak pregnat tapi period jek kot..."

Haa.. pelik dan jelik kan perangai haku?? Lastly, aku tau yang aku betol2 mmiscarriage adalah apabila ada kuar ketulan yang lain macam sikit. *nak tau lebey2 korang gi cari kat encik google hokey!! After dah betul2 kering haku pon wat balik test and teros kuar..

NOT PREGNANT!!

Amik ko.. Sobs!! Sobss..

Aku pon ngadu2 kat ucuk and dia pon naik bingung.. apakah?? Yelah, baru pagi tu aku cek. Tup2, baru bape jam dah takdo. Hadoii.. Tapi aku and my ucuk just think positif jek.. maybe rezeki kitowang bukan sekarang.  Next time we try again.. Takpe ucuk. Ucuk kan penyabar orangnya kan.. Hikhik!!  Ucuk, jom pegi honeymoon lagi. Muahaha!! *dasar gatal!! 

Antara sebab aku miscarriage mungkin:

1) Aku ada terminum air kelapa -pernah baca kata tak boley minum..tak tau betol ke tidok..

2. Maybe buat kerja berat - ada sekali tu angkat baju2 lama
yang ado dalam box sebab nak sedekah kat kelab kebajikan yang memang tiap2 bulan datang taman aku. 

3. Maybe sebab kitorang bejalan jauh - kitowang ado jalan gi Melaka masa tuh. Pastu maybe ade terentak2, jalan tak berapa nak elok..

4. Banyak sangat makan ubat - aku nih kan sikit2 sakit jek. Sikit2 makan ubat. So, aku rasa tu salah satunya..

5. Ada baca kat mana tah.. memang ade sesetengah yang tak sesuai dengan badan kita so automotik akan tolak. So terjadilah keguguran..

Ucuk aku bila kata aku gugur dia kata apa tau..

"Takpelah.. ada rezekinya nanti tu.. Lagipon, kita baru kawin 5 bulan kan."

Yang tu okey lagi. Tapi yang nih memang tak boley blah!

"Takpe, apa2 pon itu maknanya cyg suburlah.."

Choii tak ayat tu. Hewheww.. Actually, sebenarnya ipar duai haku dorang setahun lebey baru pregnant so sebabkan itu ucuk aku kuarkan kenyataan itu.. Tapi I dont carelah kan. 

Tapi aku boley cakap apa kalau orang2 yang kepochi tanya..

"Hai, dah berapa bulan kawin takkan tak pregnant2??"

Haa.. sape tak sentap kena sedas soalan tuh kan.. So, aku akan jawab cengginih.

"mokcik.. saya dah pregnant lah cuma saya gugur jek!!" *jawab dengan muka penuh perasaan. Boley tak?? Ado aku kisah. 

Apa pon aku still teruskan kehidupan macam biasa.. Aku taklah sampai asyik fikir2 and sedey memanjang 24hours kan.. So, kesimpulannya we all happy together2 and just cube lagi lain kali.. Thanks coz diberi suami yang penyabar..

2 comments:

  1. sbr ek kak . . bkn rezeki akk . . try lg ek :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I is mmg penyabar pon.. hewheww..xpe...kitorang trima ia sbgai ujian

      Delete

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!