13 Jan 2013

Kenapa kau berlagak DIVA??!!

Tajuk itu menampakkan ketidakpuasan hati kah?? Muahaha!! Mesti dalam hati korang terdetik.

"Asyik tak puas hati jek minah ni"

Hello!! I is bukan sesuka ati jek nak tak suke owang hokey.. tapi kalau dah owang yang berlagak macam DIVA haku hangin jugaklah kan?? Korang pening eh aku asyik sebut DIVA jek daripada tadi. Korang nak tau kenapa aku kata dia DIVA?? Haa.. meh2 aku cite.

Kan sekarang musim owang main2 Instagram kan? So aku pun teringin lah kan nak jugak register kat instagram nih. So, settle bab register sekarang masa nak add friends ar kan? Kan kite boley add kengkawan kite yang ada kat fb kan? So, utk 1st timenya aku add yang mana rapat dengan aku dulu.. Dah pilih kite belek2 pulak apa yang ado dalam Instagram nih.. Hihihi...

So, tengok Instagram nih lebih kurang macam twitter sikit. Ayat biase dia is follow.. I follow u!! Hokey, bila kite dah follow seseorang tuh maka setiap update dia kite dapat tau.. So, member aku nih pon onlinelah kirenya. Aku kan is 24hours online.. So, tengah malam aku godeh2 Instagram tuh tengok member aku is online but still tak nak 'kawan' dengan haku kat Instagram tau. Aku is macam kecik hatilah kan.. Sampai hati kamo.. 

Mula2 tu faham lah kan maybe dia busy ke hape kan? Tapi sampai sekarang dia tak nak 'kawan' dengan haku. Sobs2.. Dalam hati terfikir 

"Apakah"
"Kenapakah"
"Bilakah"

Sampai macam tu sekali tau.. Aku fening jugak fikir kotlah aku ada salah silap ke kan.. Mungkin kite ada tersalah pandang ke hapa. Betol tak? Yelah, mungkin kerana kau bekerja dan berpangkat maybe kau jadi DIVA.. Mungkin juga sebab kau sudah berkereta sendiri yang canggih kau jadi DIVA.. Mungkin gaji kau besar kau jadi DIVA.. Tapi perlu ke suma tu. Tapi aku still nak think +ve jek.. I will try..

Sebelom nih aku pernah lah tegur dia kat fb. tapi melihatkan layanannya memang terasa bebenorlah ketidakendahannya. *hancur bahasa melayu aku.. Yelah, kekadang kita lama tak jumpa, tak bertegur sapa maka kita akan rindukan sebab tu aku tegur. Aku nih bukan hantu fb yang 24hours main fb. memang aku tak pernah tutup fb aku tuh tapi aku jarang tengok fb aku sebab tak berapa minat dah.. Dalam setahun boleh kira kot berapa kali jek aku bukak fb. Muahaha!!

Berbalik pasal DIVA tadi sebab tulah aku kata dia seperti DIVA. seriosly, aku memang terasa sangatkan.. Dulu dia pernah sound aku *tengok entry aku "ko ingat ko cantik sangat!!", tapi aku diam jek.. lepas tu sekarang macam nih pulak perangainya. Lupakah kau pada apa yang kita pernah lalui sama2 dulu?? Lupekah kau bila hujan kite nak ke kelas macam mana dulu? Lupakah kau masa kau berjalan naik apa dulu? Hokey.. aku tak nak sebut apa2 sebab tak nak mengungkit, semua tu biarlah dia fikirkan sendiri. 

Apa2 pon aku kenalah bersabar jek sebab orang ni macam2 ragam.. Kita kena terlebih sabar melayan kerenah orang. Nak dimarah nanti mulalah, tak nak kawan, tak tegur.. Choii.. Korang jangan cenggitu. Susah mencari rakan yang susah dan senang bersama kita senantiasa.. Betul tak??

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!