8 Jan 2013

Keranamu blogger...

Pelik ke baca tajuk tu?? Hewheww... Sebenarnya apa yang aku nak bagitau nih adalah berkaitan tentang apa yang aku teliti sejak akhir2 nih.. 

Korang perasan tak ada sesetengah blogger yang kadang2 update sesetengah entry tu langsung tak selidik ape2 tros masuk dalam blog dorang.. Sudahlah tu, kadang2 entry tu ade unsur2 fitnah pulak.. Ishk2.. Dah tu jadi plak kes saman menyaman.. Haa.. Acane?

Ada tau yang sampai update entry berkaitan orang2 kenamaan sudahlah tu info yang diberi salah sama sekali. hadoyai.. Sedey. Aku tak tau ar kan orang2 camni update blog macam tu sebab nak cepat fofular ke hape kan?? Kan best kalau bagi info yang berguna ke.. Walau pon blog kite nih tentang artis2 ke.. Ahli politik ke.. pe2 lah tapi pastikan lah dulu info yang korang bagi tu betul + ada bukti2nya.

Aku bukannya apa.. Takut kerana blog2 macam ni tempias pulak kat kite yang tak bersalah ni kan.. ade ke patot macam tu? Tak kan... Korang nak ke? Jangan kerana beberapa blog yang amalkan sikap macam nih kita sume yang tak tau apa2 yang dipersalahkan.. Sobs2!! 

Ada lagi satu nih perangai blogger zaman sekarang yang sesuka hati jek copy + paste entry orang. Kot yek pon nak buat kerja tak berfaedah tu sila2lah edit2 apa yang patot. Jangan kerana nak kejar trafik atau nak banyakkan entry dalam blog tu sampai sanggup buat cenggituh. Tak moh.. tak moh.. Tak baik hokey!! Lain kali kalau nak amik info orang lain TOLONGLAH kreditkan blog orang tu di blog anda.. Muahaha!! 

Kesian tengok blog2 yang kena cam gini.. Aku buat masa nih tak pernah lagi alami kejadian macam nih. Kalau kena kat batang hidung aku memang ribut Sonamu lah kot.. Sesapa yang ada terniat or terlintas di fikiran anda nak amik info haku kat dalam blog nih ke, pe ke.. Rajin2 kan tangan anda untuk mengkreditkan blog ini yek.. Muahaha!!

Berenti membebel.. Meh tengok pic aku. Hilangkan bara dihati tu.. Hikhikhik!!



xoxo  


2 comments:

  1. blogger jenis tu dikategorikan blogger copy & paste..kekeke..prinsip dorg senang je..kejar trafik kompom masyuk!!!tapi bak kata org, dia punya blog dia punya ske la..hehehe..nice entri..

    ReplyDelete

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!