8 Jan 2013

Melambak barang samsung kat rumah saya..



Berdasarkan janji2 haku sebelom nih nak cite story tentang di sebalik tabir masa kitowang kat BP Mall. So, meh aku citer.. Haa.. tajuk entry nih takde kena mengena ngan aku hokey?? Aku adalah mangsa keadaan.

Eh, lupe.. Silelah cuci mata tengok gambo mokcik kat atas nih.. Mokcik nilah heroin dalam cite nih.. 

Citenya cengginih, masa kitowang beli barang kat sini mokcik nih pon sampai.. Tetibe saja dia berkata2..

"U kenal I lagi tak? Itu hari I ada datang beli Samsung Tab yang besar.. Hari nih I nak beli yang kecik. Tak puaslah tengok yang besar.."

Cine kedai ni plak jawab..

"Kenapa mau beli yang kecik kalau tak puas?? Kecik lagi tak nampak maa..."

Mokcik tu jawab balik..

"Saya suka kumpul.. Kat rumah saya banyak barang Samsung"

Adoii.. Aku rasa macam nak tergelak mula2 tahan tapi pastu dah tak tertahan.. Muahaha!! Aku gelak sakan laah kan.. pastu buat2 lawak ngan Ucuk aku.. *cover baik punya..

Mokcik ni dia dalam lingkungan 40-an.. So aku ada jugak terfikir dia beli + kumpul benda2 tu buat apa.. Tapi memandangkan aku nih suka think +ve so aku fikir mungkin dia beli untuk anak2 dia kot.. Tapi kalau korang tengok mokcik ni memang ade stail2 belagak ar.. Tapi ado aku kesah?? Hewheww.. Lagi pon pakai duit dia.. betol tak?

Korang walau pon duit tu banyak menggunung kan tapi toksah lah nak kerek2 ngan orang kan?? Berfikir sebelom berkata2.. Nasib masa tu kitowang jek yang ado kat situ. Kitowang takpelah takde terfikir niat2 yang tak baik. Kena tiba2 kebetulan sebelah tu perampok ke apa kan?? Tak ke naya?? Tak terkata apa dah masa tu.

Aku bukan jeles pon kat mokcik tu tapi terasa sayu sikitlah tengok gaya mokcik nih.. Mokcik dah makan garam dulu dari saya so mesti boley fikirkan perangai2 cenggitu tak elok.. kan.. kan?? Haa.. tak pasal2 aku teremosi plak. Choiii!!

Pengajarannya kat sini.. Jangan berlagak2 walau korang ada duit berkepuk2, rumah besar bagai istana, atau keta sport korang berderet2 kat rumah.. Sume nih hanya pinjaman jek. hokey!!

4 comments:

  1. oooo..org batu pahat..meh laksa johor 1..hehehe
    kembali ke entri ni, kwan saya ade sorg yg mcm mokcik ni lah tapi dia pengumpul bukan nk tunjuk2..skali datang umah dia smua barangan epal dr laptop smpai henfon..yang i-pon, i-pad mini, sederhana, besar..bak kate org komplete..
    tapi kalau saya la tepi makcik tu, "ai takkan beli untuk diri sendrik je..beli la tok saya skali mokcik oi"..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tak sampai hati nak ckap macam tu.. Agk2 kalau ckap macam tu dapat penampor tak? Muahaha!!

      Delete
    2. eh sesuke ati dia je nk penampor anak org..mana boley..sakng smua boley saman..hehehe..dia juz tgok dan berlalu pergi..

      Delete

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!