6 Dec 2013

Mak buyung dan Magie Ayam Shitake

Assalamualaikum..

Ohh.. Tolong jangan debik aku tatkala membaca tajuk entry ni. Bahaha.. Saje je nak feeling2 mak buyung sebab perut dah start semakin memboyot. 

Kepada semua wanita2 di luar sana sudah pasti mengetahui selera orang yang mengandung ni macam mana. Memang kerjanya memanjang je lapar kan?? Yelah, dulu makan untuk sorang sekarang makan untuk dua orang. Tapi kalau aku makan tu takdelah sampai sekali makan tu nasi bergunung and berpinggan2. Tidak ok.. Ko gila apa. Aku rasa sejak mengandung ni aku makan semakin berkurangan. Tak macam dulu rasa selera tu macam sentiasa mencanak2 naik je tau. Ishh.. Ngeri kalau fikir balik. 

Aku sekarang makan sikit tapi kerap makan. Faham? Ok, contoh pagi pukul 8 aku dah sarapan kan. Kejap lagi pukul 10 aku dah lapar balik. Mulalah menyelongkar apa yang ada kat dapur yang boleh tekak aku ni telan. Lepas tu nanti dalam pukul 1 @ 2 aku sibuk bukak periuk cari nasi pulak. Hoii!! Badan, please maintain ok. Tak sanggup dah nak ngadap cermin tengok badan sendiri. Itu belum lagi makan petang, malam and tengah malam. Aduh, sentap sekejap! 


Ok, dah jauh menyimpang. tajuk pasal Magie Cendawan Shitake. Muahaha!!! Ni semalam punya cerita. Malam tu tetiba rasa lapar sebab satu hari tak makan nasi lagi. Pergi dapur tengok lauk asam pedas rasa tekak muak sangat. So decide tak nak makan nasi. Teringat pula ada stok magie mangkuk jadi tak ada masalah untuk telan magie malam2 kan?? Air panas dalam tarmos *mainbedaleja* banyak. Moh makan magie!! Makan tak habis pastu sogok pulak kat tekak my mom. Bahaha..

Lepas tu balik Mr. Hubby bawak pulak TEH LAPIS AIS bersama ROTI TISU. *sajakasihurufbesar* Perghh!! Nyum nyum.. Memang terkenyang yang amat. So, korang jangan terkejut apabila melihat selera orang mengandung bila mereka makan. Jangan pula nanti korang kata "Bela jin apa budak ni" Choii kau kan. 

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!