5 Feb 2014

Cendol Leman Dawi

Assalamualaikum..

Siapa2 duduk area Negeri Sembilan confirm2 tau pasal kedai cendol ni. Ohh, walau pun sebelum ni aku duduk kat Seremban bertahun2 pun tapi ini first time aku datang dan cuba. Memang saja simpan time2 cengginih untuk pergi dengan Ucux. Eh!! Bahaha.. Tipu jek. ;p

Dulu nak pergi jugak tapi hajat cam tak tercapai. Kihkih. *tak tau jalan sebenarnya* So, lastly ajak ucux aku jek pergi. Baru syok.. Terasa macam zaman2 bercintan dulu. 

Kitorang sampai sesat barat tau. Last2 tanya pekerja dekat stesen minyak. Akhirnya ketemua jua.. Tapi!! Alah.. Tak bukak lagi.. Masa tu baru 10 lebih pagi. Hailah.. baru je nak tambah2 moment2 penting bersama ucux tercinta tau. Dalam hati

"takpelah.. takde rezeki agaknya" 

Pergi depan sana sikit sebab nak u-turn balik. Nak menghala ke Port Dickson pulak. Sekali lalu balik depan gerai dia, yeaa!!Dah bukak dah gate dia. Terus bagi signal and parking. So, we're the first customer. Lantaklah kan, janji hajat tercapai. 


Lupa nak godak2 dulu cendol dia, excited terus tangkap gambar gitu. Hihihi.. Halallah ek? Cendol dia ada macam2, ada kacang, jagung, biasa and speacial kot. Ucux aku pilih speacial, for me aku pilih yang biasa jek sebab takut nak makan yang speacial ada pulut. Time2 pregnant ni makan banyak kena jaga ok. Kau tak tau badan kau tahap mana, masing2 tak sama. Jangan ingat orang tu ok jek kau pun nak jugak. No..no..no.. 


Dekat sini pun ada rojak buah.. Lepas tu aku macam perasan ada sup but i'm not sure ok. Cendol dia 1 mangkuk tu banyak pada aku yang tak berapa meminati cendol ni. Tapi campak ABC speacial kat aku memang laju. Hehe..;p 

Kedai ni pernah masuk dalam JJCM, famouslah kiranya kedai and pakcik ni. Orang suka pergi kedai dia sebab kau nak tambah cendol adalah PERCUMA!! Setiap meja ada dia letakkan cendol, gula, dengan air batu. Berapa banyak kau nak cekik ikut suka ati kaulah. Sebelum keluar dari kereta aku dah warning awal2 kat ucux, sebab pakcik ni bekas askar and dia memang minat gile dengan history. Apa je ada dalam kepala dia. Peramah tau pakcik ni, so kalau korang ke sana layankan saja ok..

Sape2 nak pergi kedai ni search jek dekat maps. Ade ok, jangan tak caya.. Atau paling senang kau turun highway Senawang and ikut signboard jalan ke Tampin. Korang terus jek, sampai nanti sebelah kiri (betul2 tepi jalan) dah nampak kedai dia.

Korang boleh google kedai cendol Leman Dawi ok. Aku ingat nak letak tapi bila save gambar jadi kecik pulak. So, tak jadi. ;p

2 comments:

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!