6 Feb 2014

Makan Besar di Senibong, JB

Assalamualaikum..

Cuci mata tengok gambar kami dulu..



*ok, muka ku bulat..*

Siapa orang Johor pasti tau kedai makan Senibong ni area mana.. Aku nak explain pon tak reti sangat. Tau jalan tapi malas, bahaha!! Korang kalau nak pergi google jelah ek. ;p


*tengok tu air aku yang warna merah, gelas besar.. haha!! eh, sukati akulah kan??*

Sebelom ni dah berapa kali jugak aku makan kat sini tapi biasanya aku selalu makan kat kedai yang first sekali. So, hari tu nak try makan kedai lain pulak. Lagi pun sebelum pergi aku buat sikit research then ramai yang kata kedai 6 corner tu sedap. So, jom terjah!! Masa pergi sini tekak aku teringin sesangat nak makan ikan pari bakar. Huii.. walaupun rasa tu tak menepati citarasa aku tapi takpe, bolehlah lepaskan mengidam tu. 


Tengoklah tu.. Order makan macam kau pergi 4,5 orang kan.. Padahal kau baru 2 orang tapi masuk baby in my tummy jadilah 3 orang.. ;p Eh, ada lagi satu mangkuk tomyam tepi tu tapi tak muat nak masuk. Hahaha!! Malam tu kitorang *padahal aku* order pari bakar, ketam sambal, siput gonggong sambal, tomyam seafood, sayur kailan. Hoii..Banyakkan aku makan, baby yang nak tau..


Masa order makcik tu blur2 sebab aku order air gelas besar, then order masak sambal sampai dua jenis. Hello mokcik, kita kan pregnant memanglah cepat haus, banyak minum air.. Lepas tu orang pregnant tak eloklah nak makan blackpaper ni, panas tau.. Cian baby kita nanti.

Siput gonggong tu first time weallz try. Sedap, boleh tahan sebab isi dia kan besar lepas tu kenyal2 sikit. Nyummy.. Next time boleh makan lagi kan ucux!! 


Ni contoh siput gonggong, sapa2 tak pernah try tu and tak pernah nampak itulah dia. Sedap woo.. 

Ucux aku ni dari dulu tak pandai makan ketam, sayur tapi sekarang semua dia sental. Haha!! Ulam pun dia ratah sebelah mata jek. Good ucux, good.. Macam tulah, makan bukan untuk sedap je tapi untuk kesihatan jugak. Kalau aku pulak lauk seciput takpe but make sure mesti ada sayur, takde sayur rasa tak boleh nak hidup. Lagi2 ulam2. Pergh!! My favorite..

So sape2 nak makan best2 and sedap2 bolehlah datang sini.. Memang puas hati sebab macam2 kau boleh pilih sampaikan ikan yang pelik2, macam2 warna pun ada ok!! So, pergi2!!


No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!