21 Mar 2014

Aku Yang Suka BBQ

Assalamualaikum..

Sorrylah korang sebab sejak2 pregnant ni kerjanya asyik nak up entry pasal makan jek kan? Biaselah, faktor pembawakan budak kot. ;P

Aku memang suka makan makanan yang bakar2 or panggang2 ni. Memandangkan tak nak menambahkan suhu panas kat luar tu so kita bakar atas ni jek. Pun bolehkan?? Janji sedap ye dok?? Oh ye, ni cite masa hari rabu lepas.  


Sayur2 adalah wajib dalam menu aku. Takde sayur aku terus hilang nafsu nak makan. Bahaha!! Yes, aku adalah peminat tegar sayur2an. Sape tak makan sayur adalah tersangat rugi. Choiii!! Aku kalau korang campak dalam pinggan aku seketul udang pun takpe yang penting sayur mesti lebih. ;)


Sedap tau udang tu, manis sesangat!!Bila dah masak tengok udang tu cam "Der... Sikitnya." Bahaha!! 


Nyummy... Memang power. Yang ni aku beli kat AEON BIG jek. Dah siap perap. Hikhik!! Alo peram sendiri lagi sedap sebenarnya tapi memandangkan aku tak larat so kita beli jek yang dah siap. Balik rumah tinggal masak jek. Senang kan? Dah mudah macam ni pun kalau orang malas jugak nak masak aku tak taulah kan?? ;P

Apa? Korang nak?? Eehh, tolong pergi masak sendiri ok!! Muahaha!! Ini semua untuk makan 3 orang je aku (dah tentulahkan), my ucux, and my mak. Abah aku takde, dia biaselah. Memanjang jek tak lekat kat rumah, kang kejap kat Kelantan, kang kejap kat Kedah, kang kejap kat Perak. Eh, otak jangan nak pikir ke lain pulak ek, dia pergi atas urusan kerja bukan pergi berfoya2 atau tambah cawangan ke apa. Choiii!! Kekadang aku ikut jugak, yelah kan sambil kerja sambil berjalan. Cuma sejak aku pregnant ni aku tak koser nak ikut. Bahaha!! Dulu, dengan ucux2 aku tarik ikut sekali. ;P  

Eh, dahlah tu. Korang tak terliur ke tengok makanan atas tu. Cecepat pergi beli sekarang and bakarlah. Apa lagi. Hurm.. Aku sampai sekarang terasa2 kat tekak ni, esok kalau kita pekena lagi pon sedap jugak kan ucux!! -->> kelip mata laju2. 

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!