25 Apr 2014

My Homemade Buger

Assalamualaikum..

Meh kite share gambo dulu eh. Bagi korang menjejeh air liur. Kekeke.. Matiklah lepas ni kena lempang dengan korang. 



Pergh!! Nyum2.. Cam sedap jek.. Cam best jek.. Eh, memang sedap ok. Cer try.. Bahaha!! Soooo delicious.

Di sebabkan tak larat nak kuo and drive sendiri pegi beli kat tempat favorite so jawabnya moh kita buat sendiri. Sedap jugaklah kan. Eh, gile ko masak sendiri tak sedap, memang tak layak jadi pompuan kalo cenggitu gayanya. Eh!! Bahaha..

Daging buger tu aku just perap dengan sos blackpaper. Owh.. Sedap kot! Tak koser nak pakai kunyit lah, kicap tah apa2. So, paling mudah ko lumur jek sos blackpaper tu, mudah kan. Sesuai untuk orang yang sarat macam aku ni. Kekeke.. 

Boleh jek sebenarnya order je dengan my mak suh buatkan. Tapi kadang2 cam kesian plak kan. Hihihi.. Tapi kadang tu manja2 jugak oder itu ini. Tau2 sampai depan mata jek. Wah.. Matiklah statement tu. Eh, tapi betul tau and my mak pun ok jek. Well iolls kan anak emas. *perli seseorang walaupun dia tak baca pun blog aku ;P*

Buger tu aku letak bawang ngan kobis jek. Tomato ngan daun salad takdelah pulak. So, bedal jelah.. Lepas tu letak mayonis and sos. Aku suka pakai sos Kimball. Sedap!! And, siap. Boleh lah kau melantak sampai kenyang. Makan buger ni time panas2 jugak sedap. Eh, tetibe lapo plak kan. 

Sebenarnya kalau ko buat buger sendiri ni lagi jimat and sedap. Lagi pun kalau kat luar tu belum tentu sedap and bersih kan. Tapi biaselah, kadang2 lelemak malas dah berkumpul sangat kan. Kikiki.. Aku pon kadang2 ada time malas jugak. So, sukatilah kan? Bukan menyusahkan orang pon. Lagipun kalau tak beli kesian, kang tak laku plak buger orang tu. Hikhik.

Eh, oklah. Buat entry makan2 ni buat aku lapo plak. My mak dah siap masak. So nak makan. Lauk sambal terung asam ngan ikan goreng. Pergh! Mantop.... Slurrpp... 


No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!