30 May 2014

Gusi Membengkak

Assalamualaikum..

Dugaan.. Dugaan.. Tengah berpantang ni macam2 dugaan ada. Sekarang ni aku tengah mengadap gusi bengkak pulak. Hoii.. Sakit tau. Rasa macam nak ketuk2 jek dekat bengkak tu bagi cepat pecah ke apa. Selagi tak hilang bengkak gusi ni selagi itulah kau nak makan tak senang. 

Gusi bengkak boleh membuatkan selera makan kau merundum. Walaupun aku berpantang makan bubur tapi still nak makan pun susah. Ucux aku suruh telan je terus tapi takkanlah kan?? Aku nak telan bubur tu pun still lah jugak macam rasa nak tercekik. Agaknya tekak aku ni comel sangat kot. 

Oh, sebab musabab gusi aku membengkak ni aku rasa sebab hari tu aku makan sup daging kot. Daging tu memang macam keras+liat sikit. Lepas makan tulah terus rasa macam berdenyut2. Ingat takde apa2 lah sekali esoknya makin lama makin bengkak. Lagi kalau kau lepas makan lagi dia menjadi makin bengkak. 

Hoii.. Cepatlah baik.. Macam2 pulak sakit datang time berpantang ni. Eh, bukan je gusi aku bengkak malah Miss B pun bengkak jugak. Penat dah aku tuam dengan air panas. Sudah ku pump keluar susu itu dan baby pun kerap jugak menyusu tapi stillah jugak susu banyak kan. Memanglah alhamdulillah diberi rezeki susu melimpah tapi sakit ohh.. 

Sampaikan aku stopkan makan sayur kobis and lobak sebab takut susu makin banyak. Yang sekarang ni pun tak tertanggung sakitnya lagikan kau makan makanan yang menambahkan kuantiti susu kau. Memang taklah kan. 

So, wahai gusi dan Miss B tolong berikan kerjasama yang baik dengan aku ok..

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!