24 Jul 2014

Menu Berbuka Hari Ini

Assalamualaikum..

Tak larat dah nak kira berapa hari puasa. Raya tahun ini pun rasa macam tak seronok, tak meriah. Banyak tragedi hitam berlaku sejak akhir2 ini. Dengan Gaza, MH370, MH17.. Terus rasa nak beraya meriah2 pun tak sampai hati. 

Takpelah, meh story pasal makan berbuka tadi. Hari ni menu berbuka meriah sebab masak sendiri. 

Menu pertama - Ayam Bermadu


Tada!!! Ni belum bakar lagi. Ayam masak madu ok tapi kalau aku kena bermadu tu no way!! If ucux berani cubelah kalau nak tengok tanduk iolls keluar. Bahaha!!

Menu kedua - Pizza Sukahati


Nyum2.. Pizza ni aku letak sotong, udang, nenas,mushroom, bawang and macam2 la. Bestnya bila buat sendiri ni kau bole letak bahan yang kau nak ikut suka hati. Sebelum berbuka tadi aku panaskan balik and letak cheese lagi. Semakin mengancam.

Menu ketiga - Mee Goreng Seafood

Gambar takde sebab terus nak berbuka. Takde kerja aku nak amik gambo kan.. Haha!! So, biar aku cerita bahan apa yang aku guna. Aku masukkan sotong and air rebusan dia bagi makin kick  lepas tu campak sayur sawi, tauge and daun sup. Sayur aku suke letak banyak. Actually mee ni baki hari tu masa buat mee udang. Hikhik. Jangan membazir, betul tak?

Meriah tak menu kitorang hari ni? Jangan jeles.. Siapa jeles sila buat sendiri. Bahaha!!


No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!