24 Jul 2014

Shoping Raya

Assalamualaikum..

Aku kalau bab shoping ni memang tak pernah puas.. Tapi bergantunglah pada keadaan. Tengok apa yang aku nak. Ada time nak shoping baju je.. Ada time nak shoping gajet, ada time nak shoping barang2 rumah. Tak salah kalau kita kumpul harta sikit2 dari sekarang kan?

Macam raya ni we olls sibuk shoping barang nak cantikkan rumah. Before ni tak de meja makan. So bincang with my ucux apa kata beli meja makan comel je. Lagi pun kita bedua jek baby AF pun kecik lagi.. So, meja makan done!

Lepas tu last week aku balik rumah sendiri sekejap untuk kemas apa yang patut. Now aku kat rumah parent sibuk buat kuih raya. Nampak? Jimat kat situ lebih2 lagi my mom sponsor bahan, iolls tukang buat. ;P 

Masa tu sempat pergi Jusco shoping macam2. Shoping lamgsir, alas meja, karpet, baju raya.. Mula2 tengok langsir dekat bazar sehelai Rm50!! Hoii.. Mahal nak 'mam'. Alang2 baik cari kat Jusco.. Lagi banyak pilihan ada diskaun 70%. Mak suke noks..

Masa ucux beratur kat kaunter sempat hasut dia cari balang kuih raya. Bahaha!! Yelah kan, sibuk hantar isteri balik kampung buat kuih raya. Tapi tempat kuih takde. Dah tu nak hidang macam mana?? Ke nak suruh tetamu datang main togok je kuih tu.. Bahaha!!

Tapi seronok bila dah duduk sendiri, semua decide sendiri macam mana nak atur rumah.. Hias rumah, color langsir, cadar katil.. Kalau tidak sebelum ni keputusan banyak dipengaruhi my mak. But now boleh buat sukahati dekat rumah sendiri. Yeaaa!!

Tengok my ucux pun macam excited jek. He the only one yang banyak sangat membantu. Kebanyakkannya dia yang buat sebab aku dah diberi nasihat oleh doktor tak boleh buat kerja berat. Sorry ucux.. Takpe, balasannya later iolls masak sedap2 for u ok.. 

Rasa bertuah sangat dapat suami yang ringan tulang, kuat bersabar and memahami aku yang super duper cerewet. Aku ni jenis buat apa je semua nak perfect. Tak kiralah dari segi apa pun. Masak ke.. Kemas ke.. Cannot see rumah serabut (rumah sendirilah) rumah orang lantak kaulah.. Karang yang dapat title 'M' bukan aku..  

Aku ni beriya2 cerita nanti kalau aku ade amik gambo aku update ok..

So, amacam korang punya persiapan? Meriah ke tidak, shoping sakan ke tidak, murah ke mahal, semua tu tak kisah.. Yang penting suasana tu. Barang lama recycle balik pun no hal but make sure rumah tersusun rapi ok..  

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!