25 Jul 2014

Murtabak Singapore RM12

Assalamualaikum..

Tanjat tak.. Haha!! Aku tak perasan ada tulis harga dia so aku tanya kat uncle tu berapa? Sekali when that uncle said RM12 mata aku macam nak terbeliak. 

Wallawei.. Mahal kot but untuk mengelakkan termalu sendiri beli jelah kan. Kahkah.. Tapi memang aku teringin nak makan Murtabak Singapore ni dah lama cuma tak berkesempatan je. Masa bayar tu ala2 tutup mata sambil kepala terteleng2 sebelah. Drama tak?? 

Harga makanan sekarang mahal melampau. Ada sesetengah peniaga yang berniaga seperti tak ikhlas. Harga yang di tetapkan tak setimpal dengan makanan. But still have people yang masih berniaga sambil bersedekah. Lebih2 lagi di bulan puasa ni. Respect that people. 

Bulan puasa ni orang kata nafsu membuak2 so janganlah bawak duit melampau sangat. Silap hari bulan kalau kau bawak RM100 habis dekat situ jugak. Ikutkan sangat nafsu yang tengah kebulur tu. Like me, biasanya aku akan beli kuih seringgit dua lepas tu makanan pilihan. Then cari satu makanan untuk mengunyah malam2. Maklumlah.. Orang menyusukan ni cepat lapar. 

Baby AF pulak every 1 hour mesti nak menyusu. Paling terkesan bila someone persoalkan aku full breastfeeding. You should proud of me. Bukan senang nak jumpa orang zaman sekarang yang nak fully brestfeeding. Sedih tau tak? Kan bagus bila kita bagi susu badan. Apa guna susu badan banyak tapi kau sumbat anak kau dengan susu botol. Ciss!! Eh, kelaut pulak.. Nanti next entry aku sambung balik that story. Kahkah!!  

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!