9 Aug 2014

Bila Aku Tak Sihat Hari Ini

Assalamualaikum..

Alhamdulillah diberi peluang merasai sakit. Yelah sakit itukan penghapus dosa kecil kita. Aku bersyukur sebab aku selalu je tak sihat. Haha!! Kong ajo tak aku?

Memandangkan hari ni aku tak sihat. Selesema+rasa macam nak demam so kerja aku hari ni melepek tak tentu hala. Today tak masak. Gile.. Tak larat kot. Ini pon berharap sangat baby AF ok minum susu aku yang kureng sihat ni. Tapi tengok dia ok je. Hopefully malam nanti badan aku segar kembali. Malam ni banyak kerja aku nak kena buat macam kemas rumah,pergi pasar. 

Ye, aku biasanya akan pergi pasar waktu malam. Bukan pasar malam tu ea.. Pasar awam. Mesti tanjatkan.. Kat JB ada ok pasar bukak dari malam sampai pukul 2,3 pagi kot. Dont worry.. Everything yang dorang jual semuanya fresh. Memanjang update stok baru je.

Aku nak cari ikan kembung fresh. Ada jugak orang guna ikan lain seperti ikan selayang. Tapi based on apa yang mak aku ajar gunakan ikan kembung. Laksa Penang ni lagi sedap kalau letak bunga kantan and letak lebih daun kesum. Pergh.. Power!

Esok, ahad. My mak abah nak datang bawa my nenek and mak ngah. 1st time nenek iolls nak datang. Kiki.. Kebetulan dorang singgah pun sebab anak mak ngah ada nak buat makan2.  So singgah sini dululah. Memandangkan dorang datang nak dekat petang so kita masak simple2 jek. Kalau datang tengahari ke boleh jugak masak makanan berat kan?? My mak said masak yang senang2 je dah ok. Baik mak.. Haha!!

Harapnya menjelang malam ni keadaan aku beransur pulih. Aminn.. My mak said kalau tak larat tak payah masak.. Ish! Manalah boleh kan. Tetamu datang mesti nak jamu walau pun simple sekali pun.

Now nak rest sebab malam kang nak merayap. Bahaha!!  

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!