4 Sept 2014

Sayangi Anak Anda


Assalamualaikum..

Its true. Kalau rasa bersalin itu mudah, kalau rasa diri tu tak sayang anak, kalau rasa seronok tengok anak asyik tak sihat je cubalah buat. I've no problem. 

Lagi pun itu anak korang so aku pedulik apa kan? Tapi bagi aku, aku akan cuba yang terbaik for my son. Walaupun perlu menyusahkan diri sendiri pun aku sanggup sebab itu dah menjadi satu tanggungjawab. 

Ingat, kenapa kita di beri rezeki anak? Bila Allah dah bagi pinjam anak pada kita bukan bererti dia suruh kita jaga sambil lewa je. Sepatutnya kita kena buat yang terbaik. Bukan semua orang diberi peluang dapat anak. Ada sesetengah orang tu sampaikan kena amik anak angkat. So kenapa kita kena sia2 kan peluang yang dah diberi?

Sabarlah.. Budak ni cepat je membesar. Rilek sudah.. Sabar2 sikit kalau nak bagi dia makan. Kalau rasa susu badan sikit bagilah susu bancuh. Makanan tu ketepikan dulu. 

Ada sesetengah orang bagi alasan katanya baby tu tak kenyanglah, mulut asyik nganga mintak2, itulah, inilah. Aku dengar rasa macam nak cepuk je orang tu. Hahaha!! Hoii.. Baby kau hulurlah apa pun even kau hulur dawai, besi, gayung semualah confirm dia akan nganga je mulut dia. Ada faham??

Tapi like i said before lantak kaulah. Kalau aku senang ke. Dengar banyak sangat orang cakap anak tak kenyang ke, nak makan ke, apa ke. Jawapan aku senang je. "Anak aku bukan anak kau". Haha!! Ade berani??

Kau dengan cara kau, aku tak masuk campur and aku dengan cara aku so jangan nak menyibuk. Kikiki.. Aku seboleh2 nak buat yang terbaik for my son BUT ikut kemampuan. 

So, korang2 tu jaga anak korang ok.. Try lah buat yang terbaik. Jangan ambil remeh semua benda. Ok?

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!