14 Oct 2014

Bila Baby AF 3 & 4 Bulan

Assalamualaikum..

Start dalam pantang dulu baby AF dah tertiarap. Tak tahu camne. Bangun2 tengok anak dah meniarap, terkejut terus bangun dari tidur sebab takut anak lemas. Haha!!

Start memusing nak bergolek dalam 2 bulan camtu. Pastu tak lama tu dah pandai meniarap dengan sendirinya. Bila 3 bulan lebih dah sibuk tak moh baring je. Asyik nak duduk and berdiri maka penat tangan. Haha!! Takpe nak. Senaman. 

Di sebabkan asyiklah nak duduk je maka kami sebulat suara membelikan walker baby. Haha!! Kerusi merah dia tu dah tak berguna sebab dalam tu pun dia boleh berpusing. Haha!! Samalah kalau dia dalam stroller. Hailah anak. Biaselah lain anak lain ragamnya.


Baby AF macam dah gatal gigi. Kerja asyik nak menggigit jek. Hoho..

  
See.. Betapa sopannya anak aku. Hihi. Tunjuk ni dekat my mak and she said baby AF mintak adik. Ciss!! Memandai jek. Haha!! Sabar ok baby, nanti dapat adik tak cukup pulak nak manja2 dengan mama and papa.

Owh.. Aku jaga anak sendiri. Daripada awal A sampai Z. Walaupun kadang my mak ada. I will make sure aku akan buat semuanya sendiri. Bukan kedekut tapi aku rasa itu tanggungjawab aku and one more thing aku seorang perfectionist. Kalau boleh buat apa mesti nak perfect. 

Sebab tu aku prefer buat apa sendiri. Aku suka bila dapat jaga anak sendiri. Jaga makan pakai suami. Aku buat semua dengan hati rela dan ikhlas walaupun ada suara2 sumbang mengeji tapi aku tak kisah dan tak heran. Haha!!

Owh, kalau korang ada masa dan peluang boleh cuba. Rasa happy bila keluarga kita sentiasa happy dan tersenyum. 

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!