19 Mar 2015

Berangan

Assalamualaikum..


Nampak tak di situ aku, masih lagi terobek gambar masa mengandungkan babyAF. Alhamdulillah di beri juga peluang untuk merasa sendiri indahnya perasaan dan pengalaman masa mengandung. Salah satu lagi memori terindah dalam hidup aku. 

Gambar ni di ambil masa maternity photoshoot. Agak letih juga sebab kandungan dah masuk 36 week kot. Oii!! Kau ni anak dah 10 bulan baru sibuk nak letak gambar ni. Ciss!! Haha.. Sekarang bukan nak cerita pasal photoshoot ni tapi saja nak cakap rindu zaman2 ni. Rindu nak preggy balik. Kikiki.. Tapi aku kena bagi babyAF besar sikit, atas2 sebab arahan doktor dan kesihatan diri sendiri. Aku tak nak dengar korang kata "anakkan rezeki dari Allah buat apa kita nak rancang2". Ok, itu aku faham tapi kalau siapa yang tak duduk tempat aku tu silalah diam ok. 

Siapa dah kahwin, dah mengandung dan beranak mesti faham perasaan rindu ni. Lagi2 bila kita tengok anak kita semakin membesar, pantas masa berlalu. Dulu masa zaman sekolah rasa lambat je nak hujung tahun, sebab apa? Sebab nak cuti lama. Haha!! Dasyatkan perangai aku. Masa tu rasa sekolah boring sangat. Bayanglah satu hari berapa subjek kau kena cover. Nak ingat satu subjek pun dah naik tumpul otak kau. Contohlah tadi baru je belajar matemetik, lepas tu masuk pula bab geografi, belum lagi sejarah. Oohh.. itu paling aku tak suka. Bahaha!! Sampaikan masuk form 6 aku tak fikir apa terus pilih kelas geografi. Kahkah!! Tapi sekarang baru aku rindu zaman sekolah dulu2.

Ok, jauh menyimpang. Sekarang ni kadang2 sendiri berangan konon2 mengandung. Rindu zaman2 mengandung, rindu zaman2 di layan bagai sang permaisuri, di tatang bagai minyak yang penuh. Ooo.. rasa syurga sangat. Kikiki.. Berangan perut membesar lagi, best! Tapi aku kira oklah sebab berangan je kot, tapi my mak dasyat sampai mimpi kata aku mengandung. Haha!! Dasyat sangat tu.

Mengandung ni seronok, bila kau sediakan barang untuk baby. Rasa teruja sangat. Oohh.. aku hantu shopping. Perempuan mana tak suka shopping? Bezanya barang apa yang dia beli. Ada orang suka beli handbag, ada suka beli baju, ada suka beli barang anak2, ada suka beli barang sendiri, so macam2 jenis orang. Kalau aku, aku lebih suka lebihkan kat anak kot. Kalau keluar tu ada je yang nak dibeli untuk anak. Sekarang ni anak baru sorangkan so mampu lagi. Esok2 kalau dah anak ramai tak tahulah pulak. Kita berbelanja ikut kemampuanlahkan. Moga kita semua diberi lebih rezeki yang halal.. 

Oklah, sekarang nak pergi sambung berangan kejap. Tata...


No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!