21 Apr 2015

Mee Rebus Gear Box, Highway Pasir Gudang

Assalamualaikum..

Hahaha!! Sendiri letak tajuk sendiri tergelak. Nampak naw tau makan je.. Aku tahulah tempat dia tapi tak tahu nama kedai. Kat JB ni selalunya kalau orang nak makan mee rebus gear box orang akan makan kat ZZ Stulang tapi aku saja cuba makan kat sini setelah kawan hubby makan, katanya sedap. So, wealls pun try.. 


Haha!! Kau mampu nak perabiskan makanan ni? Padahal makan 2 orang je pun. Over kan? Oh, ya. Aku kalau stress makan memang dasyat ok! Makan dapat buat aku happy. 

Kalau ikutkan tekak aku, lebih suka mee rebus kat sini. Sedap, sebab kuah dia tak sepekat kedai famous tu dan tak berapa manis. Aku kalau makanan manis sangat ni muak jugak. Part bestnya kedai dia tak berapa ramai orang. Ya, aku pelik sebab tak suka makan kat kedai ramai orang. Kenapa? Sebab aku rasa bila aku makan macam orang pandang semacam jek. Rasa macam ada je tak kena, padahal malu. ;P

Korang tengoklah atas tu, mee rebus gear box tu aku punya. Nasi putih dan sup gear box pulak hubby punya. Otak2 dan kentang tu kami share. Aku suap sikit kat babyAF. Hihi!! Oh, kat sini ada macam2 jenis makanan, sate, steamboat, laksa, ayam goreng, soto, mee kari, nasi ayam, macam2 lagilah. Banyak kan? 

Aku suka pergi kedai makan yang ada banyak menu tapi part yang tak bestnya bila kau belek2 menu terus rambang mata. Terus macam "eh! ini sedap" "tapi yang ni pun sedap jugak" Hahaha!! kan, kan.. Jangan bohong, nanti kena petir. 


Baru beberapa hari lepas aku makan lagi kat sini tapi bawak my mom and dad pulak. Hubby tak dapat ikut sebab balik lewat so kami pergi berempat je termasuk babyAF. Hihihi.. My mom and dad pun kata sedap. Tak tahulah kalau tekak korang kan sebab citarasa tak sama betul tak? Kalau sesiapa yang suka makan mee rebus gear box dekat ZZ Stulang tu baiklah pergi dekat cawangan dia di Setia Tropika tu. Situ bagi aku selesa sikit. Biarlah takde pondok bawah pokok ke apa bagi aku yang penting bersih dan tak terlampau penuh orang sangat. 

Aku jenis cepat rimas kalau orang ramai2 ni. Service dekat Setia Tropika pun ok and lebih selesa kat situ. Cuma kedai dia di cawangan ni dia buat macam kedai2 biasalah taklah macam cawangan dia lagi satu yang dekat tengah2 bandar tu. Kalau korang ada masa pergilah try makan dekat kedai tepi highway Pasir Gudang ni. Not bad pada aku. Laksa dia pun sedap jugak. *Aku takde pertalian dengan owner kedai ok, saje share secara ikhlas. 


Awak, lap2 sikit air liur tu.. ;P



No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!