5 May 2015

Trick Eye Museum, USS Singapore

Assalamualaikum..

Follow rakan sekerja hubby. Dorang beli tiket from Groupon kot! Murah katanya. So, gerak masing2 dari rumah sendiri dan jumpa kat sana je dan kami je pon orang Malaysia yang lain dah terang2 memang orang sana. Hihi! 

Sebelum ni dah berapa kali jugak pergi USS ni tapi rugi kalau kami masuk sebab bayar tiket mahal2 tak main. Kami penakut. Bahaha!! 1st time main dah terkena dengan the mummy tu. Roller coaster paling dasyat. Haha!! Terus tak main.


Siapa berani sila main, aku main ni terus sakit dada mengucap panjang. Gambar takdelah sebab masa tu tak bertudung kan. Takleh masuk sini. Masa naik ni aku senyap je sebab takut. Haha!! Ya, aku kategori bila takut duduk ko diam2 situ. Bahaha!!

Korang jangan risau sebab trick eye ni kat bahagian luar je so sape nak masuk ain roller coaster bagai kat dalam tu kena beli tiket lainlah. Not sure harga tiket berapa sebab yang aku tau semua settle. Hihihi.. Bolehlah try datang sini sebab not bad, siapa minat ambil gambar banyak2 boleh datang sini sebab memang banyak boleh bergambar kat sini. Kami pun tak habis bergambar dah letih.


Berkumpul dulu dah cukup korum baru boleh jalan. Masa tu kami park kereta kat Vivo, ikutkan kami biasanya park je dalam USS tu tapi yang lain2 nak park kat luar so kita layankan jelah.. Kelakarnya bila dah berkumpul si hubby aku boleh pulak tertinggal tiket dalam kereta. Choii sangat kan? "pergilah kau menapak sorang2 bang, kuasa aku." Dush! Dush! Tak boleh jadi isteri solehah, haha!! 


Tetiba tengok gambar ni fefeling model pulak. ;P


"Mama!! Dia nak ngurat kita.." babyAF

Tengok baby wani elok je duduk diam2, senyum, ini awak macam kena kejar dek zombi pulak. Haha!! Takdelah, babyAF ginilah pantang tengok kita jauh sikit ek sana ek sini. Kikiki. Tapi aku suka je, masa kecil nilah nak manja2 dengan anak esok dah besar dia pun dah ada tanggungjawab sendiri kita pun kena ada tolak ansur jugak. So, aku nak gunakan masa yang ada dengan baik untuk family aku. Eh, terbebel pulak. 



Ini masa dekat Vivo City sementara tunggu yang lain sampai aku cuci duit dekat sini dulu. Haha!! Dapatlah sweater dengan t-shirt babyAF. Aku jenis keluar tak beli apa tak senang duduk. Haha!! Tak kisahlah beli apa pun, makanan ke, barang dapur ke, janji dapat. Ok, tak payah pelik. 


Aku pergi toilet rupanya ini yang korang buat ye?? BabyAF, gigi mana, gigi? Haha!! Nampak gusi je. Budak zaman sekarang ni jenis kau ajak dia bergambar tahu je dia. Terus posing. Bijak sangat kan. 


Ok!! ready nak jalan!!

Gambar agak berterabur sebab aku tak ingat yang mana satu dulu yang mana last. Terlampau banyak tempat kau boleh bergambar so kita hantam jelah labu..


Okey, tak silap ini tempat 1st aku bergambar. Tak tahu apa motif gambar ni so aku just posing je. Sungguh tak kreatif langsung. Bahaha..


Ok, kantoi pendek.. Yes, aku pendek, debab, tapi comel. Eh! Hahaha!!


Ciss, senget pulak gambar ni. Spoil lah. 

"Mulut tu.. Mulut tu.. Apasal muncung sangat?"


"Tak payah nak beriya sangatlah.. Buat rilek sudah"


"Orang naik kuda dia nak lagi power. Ceh.. Tapi gaya tu cam tak takut jatuh je. 


Belum sempat letak dah melalak. Ye, dia tak suka di letak. Nak berkepit je. Choii sangatkan? Beriya je mama posing tau sekali dia tak mau pulak. Oh, lupa. Baju tu memang memancar okeh. Setiap gambar kalau kena cahaya memang akan bercahaya. Kami bertiga pakai baju yang sama. 1 set kami beli kat Pasar Karat JB. Best, kain memang lembut. Selesa sangat pakai. 


See.. Baby Wani ok je duduk dalam tu. Haha!! 


Wah.. Sayang kamu berdua.. Rindunya dua orang ni. Oh, masa entry ni di taip aku dekat Hospital lagi.


"Oii.. oii.. tengok apa tu??" 


Dasar pendek tak sedar diri. Kononnya dengan harapan sampailahkan padahal..


Muka babyAF takut tengok abang hensem. Haha!! Berkerut2 muka kamu.


Alololo.. Kiutnya. Haha!! Masih lagi berkeriut muka tu. Haha!! Ohh, aku ada je kat belakang dia ea. Akulah yang tukang pegang.




Aku suka gambar ni nampak so real and menggerunkan. 


Terbalik anak iolls. 

"Hai awak, seksi awak yang kat belakang tu."



"Tolong.. Berat ni.."


Kau rasa kalau realiti ade ke muka nak cenggitu? Senyum lagi.. Bahaha!! BabyAF pun tak faham apa2.


"Siapa nak tumpang? Cepat siap.."


Muka seronok nak kena makan dengan naga.


Dalam ramai2 aku rasa kamu yang paling comel, kucing..



"Mama sayang kamu.." 


"Tolong!!"


Teror tak aku??



Masa ni aku dengan hubby berenti sekejap, letih ok. Takdelah besar mana tempat dia TAPI banyak tempat kau boleh bergambar. Beza dia kreatif atau tidak je..


Love this picture.. 


Me: "Kita nak dating dengan bf baru.."
Hubby: "Pergilah.." 

Takde perasaan sangat kan? Haha!! 



Look so real.. BabyAF macam betul2 nak kena makan. Hihihi.. 


Finally, habis pun. Haha!! Sebenarnya banyak lagi gambar tapi tak larat nak masukkan. Bayangkan baru masuk kat sini belum jalan tempat lain. Kalau jalan sana sini tak tau bila siap. Ini pun dari hari aku kat sepital sampai dah kat rumah baru siap ni. So, selamat menjamu mata..

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!