25 Nov 2012

Minta seringgit nak beli air..

okey, arini aku nak cite sikit. tapi sikit tu takdelah sikit sangat kan. sebelom tu aku rasa lebih baik kalau aku mintak maaf dulu kat korang kot2 aku terkasar bahasa ke kan.. *macam minta maaf masa raya pulak.

banyak pulak intro kau.. balik ke kuasa asal! 

tengokkan tajuk korang pon tentu boleh agak2 kan? ni mesti aku nak ngadu2 kat korang..okeylah, aku terima kata2 korang dengan redha..^sambil mata kelip2.

kejadian ni dah lama dalam bulan lepas kot. citenye cengginih, aku ngn my hubby pegi teman my mom jalan2,shoping2..sekali tu my mom nak beli cincin emas pulak..so, kitorang pon bawaklah ke kedai emas Seri Intan.(dengan harapan kedai tu bayarlah aku seringgit dua sebab dengan tak sengaja mengiklankan kedai dia..hihi!!) 
kedai dia memang superb *aku main eja je nih.. nak tau sebab ape? layanan dia 1st class, amoi dia senyum jek..lepas tu siap dapat air kotak lagi..sedap2..superb tak superb lah kan..alo aku kaya mau aku belanja my mom emas banyak2.. ^masih lg mengampu.. wink2!! ok, talk to the hand..
okey, bukan tu sebenarnya yang aku nak cite. haha!!cian korang..kalau mara sila jangan lempang diri ini. masa aku dengan yang lain2 *ceh!cakap macam pegi ngn kawan2 pulak tengah tunggu amoi tu kecik kan cincin sebab jari my mom ni comel je.. comel macam i jugek..
okey, sila lempang aku sekarang! tolong serius okey..

tunggu punya tunggu ada satu makcik ni dia datang belakang aku and
 cakap nak seringgit nak beli air.
aku ni kan baik hati ^tangan didada mata keatas dengan hati yang suci debu aku pon hulurlah air kotak yang aku dapat. aku tak bukak lagi yang tu sebab aku dapat perisa laici.aku tak bape nak suka. 
pastu makcik tadi dia still lagi cakap benda yang sama. aku tengok jek makcik tu atas bawah. dengan baju blouse, seluar jeans, speck hitam, mekap yang agak daring. aku rasa okey lagi makcik ni.
bila aku buat bodo dia marah terus cakap kat aku #SIMPAN JELAH DUIT SERINGGIT KAU TU!!# 

pergh, terkesima aku mendengar kata2 makcik tu, tapi sempat jugak 
aku balas balik #ADA AKU KISAH# 

aku bukanlah nak berkira sangan pun dengan seringgit tu kan.. tapi dah kau kata kau nak seringgit nak beli air, dah air tu dalam genggaman aku, aku hulurlah kan. makcik tu punyalah cukup sempurna sifat, pakaian cantik, sume cukup, tua tu taklah tapi kira dalam 40-an kot. aku sempat tanya dekat amoi tu dia cakap makcik tu memang hari2 mintak duit orang tapi yang peliknya dia mintak dengan melayu jek..

kepada makcik itu, apa motif makcik mintak duit untuk beli air tapi bila saya hulur air marah pulak kat saya?? tapi takpe, sebab saya ni berfikiran +ve jadi saya anggap mungkin makcik nak beli air milo ais kot!!

AMARAN: kepada makcik tu sila berhati2 bila berjumpa dengan saya.. ^berharap makcik tu baca blog aku..wink2!!





 

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!