6 Feb 2013

Perangai yang boleh buat orang loya tekak.. Blueekk!!

Kadang2 kita tak perasan tau yang perangai kita atau kelakuan kita tu boleh buat orang rasa menyampah+jelik+meluat. Pada kita perangai kita tu macam dah terbaik ar kan.. Yelah, tak kan pulak kita nak kutuk diri kita sendiri kan? Pelik ar tu.. tipu2... 

1. Janji tak ditepati

Cewah! Ikut seruan gov ke?? Haa.. yang nih aku rasa ramai yang berperangai macam nih. Ada jek orang yang dah janji nak jumpa seseorang tu tapi bila sampai time batang hidung pon tak nampak. Sungguh kong hajo.. Yelah, masa nak janji tu bukan main lembut gusi dari lidah lagi kan tapi bila tibe waktu buat2 ppfft plak kan. Apa kes?? Tak baik hokey.. Kalau korang rasa korang tak dapat atau tak sempat nak jumpa orang tu sekurang2nya informlah awal2 kan. Takdelah orang tu tercongok sorang2 tunggu korang.. 

2. Cakap besar

Yang nih bukan orang jek meluat, dengan aku2 pon rasa macam nak kasi penampor jek. Miahaha!! Orang macam nih kebanyakkannya macam tin kosong tau. Bunyi jek kuat tapi isi takde.. sedey! Kesian kadang2 tengok orang macam nih.. Macam ada orang yang berlagak k★a★y★a.. Cakap tu sampaikan kadang2 keluar api *tipu jek.. Tapi habuk takdok.. Tak salah kot kalau kita bersyukur jek dengan apa yang kito ado tak payahlah nak berado apa yang kite takde. Huh!!

3. Bajet 《DIVA》 lah sangat!!

Hello.. I'm not jealous hokey!! Tak kuasa mak nyah nak jeles ke ape kan. Takdelah, kekadang aku rasa ada yang bajet diri tuh macam DIVA. Eh, bajet retis ke?? Kadang2 retis pon kalah tau. Aku ada jek kawan macam nih tapi malas nak ingat. Wat buruk reputasi aku jek..*eh, ada kena mengena ke? Aku pon ade jek kawan2 yang cantik, lawo, cun but still cool ohkey. Ramai hokey kawan2 aku yang cantik+cool. Takde pon nak rasa diri tu cam retis or DIVA. So, tak payahlah nak perah santan yang tak berlemak sangat tuh. Ingatlah wahai teman2.. Ini semua hanya pinjaman yang diberi sementara. 

4. Sikap menunjuk2..

Ish2.. Harap2 lah dijauhkan dari sikap seperti ini. Korang perasan tak ada sesetengah orang kan kita macam boleh baca dia punya sikap menunjuk2 tu. Tak moh lah buat macam tu. Kan bagus kalau bersikap sederhana jek, tak payahlah nak tayang semua benda kan? Habis tu kalau ada 4 @ 5 bijik rumah korang nak tayang semua ke? Siap update..

"Boringnya kat rumah cini.. Esok nak tidur rumah lagi satulah!"

Cewah!! Baik punya status tu. Miahaha!! Itu kira baik ada lagi siap upload rumah2 dorang. Haa.. terbaik!! Kenapa eh nak kena tayang jugak eh? Kalau macam tu aku pon nak tayang jugak ar kan. Aku nak tayang koleksi besi2 buruk kat rumah aku. Boley?? 

5. Tak hormat orang lain

Jangan kata tak hormat orang lain tapi ada paling teruk diri sendiri pon dia tak hormat. Ada ke patot? Kita kan di didik dari kecik lagi hormat kan orang. Tak kiralah kau tu tua ke muda kan. Yang tua nih pon kenalah bagi contoh yang baik2 kat orang muda. Ini tidok. Dia pon buat perangai pastu nak kondem orang lain pulak tu. Banyak chantek!! So, sesame ar kita hormat orang kat sekeliling kita and lebey2 lagi mak bapak and family kita sendiri..

6. Pentingkan diri sendiri

Hurm.. yang nih susah sikit nak explain. Rasanya majority berperangai cengginih. Malas nak explain. . Apa yang penting try untuk elak dari buat menda nih. 

7. Kedekut

Alamak.. yang nih memang mengarut+terok kot. Matiklah kalau dapat kawen orang cengginih kan. Nasib aku kawen dah.. Hewheww.. Pernah baca dalam satu forum wanita nih baru kenal and first date tapi kedekut dia memang tahap gaban punya. Mana taknya masa order makan dia tak order apa2.. Tapi bila makanan si awek nih sampai boley plak dia tarik pinggan awek nih and share sesame. Apakah? Kalau jadi kat korang apa yang dibuat agaknya?? Kalau kena kat aku maybe aku akan teros cabut kot.. Nak kedekut pon biarlah kena tempat.. Kalau makan pon berkira melampau sangatlah kan. Kedekut nih jangan diamalkan lebey2 lagi orang yang dah kawen kalau tidak memang tak harmonilah rumah tangga tuh. Peti ais pon kosong jek. Choii lah kan 

Ada lagi kot perangai2 yang buat orang loya tekak sampai nak termuntah. Tapi tak sanggup dah nak tulis takut aku pulak yang termuntah kang. Yang lain2 tu apa yang korang rasa loya tekak tu koranglah yang tolong tambah eh.. Miahaha!!

So, apa2 pon hidup nih ibarat roda. Mungkin sekarang kita kat atas tapi esok lusa kita tak tau kita mampu bertahan atau tidak kat posisi yang sama kan. So, banyak2lah muhasabah diri kan.. Jangan luaran orang nampak macam positif tapi dalamnya.. Hado..!! 

xoxo..


No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!