27 Jan 2014

Checkup For 6 Month

Assalamualaikum..

Hoii.. Hari ni adalah hari yang betul2 menguji tahap kekuatan mental and fizikal aku. Hurrmm.. Tak tau dari mana story ni nak bermula. Sedih, kecewa, Geram semua dah bergaul sebati. 

Oklah, firstly aku pergi klinik yang dicadangkan oleh my cousin. Dari cadangan dia tu dia suruh aku pergi ke Klinik Desa Lima Kedai, sampai2 je klinik tu tetiba dia kata bukan situ pulak..

Misi: "Sekarang dah pindah, bukan kat sini"
Me: "Kat mana pulak?"
Misi: "Taman U"

Oklah, kami akur. Setelah diberi arahan mana arah klinik tu memandangkan kami baru di sini so kami pun cepat2 bergerak ke sana. Nasiblah tak jauh mana kan.. So, dah sampai kat Klinik Taman U Hubby and me dah start tercengang2 tak tau arah mana nak tuju. Tanya jelah kat kaunter pendaftaran. Bagilah alasan kata baru pindah sini kan so faham2lah kalau tak tau macam mana sistem kat sini. Helloo.. Pregnant women mana boleh tension2. 

So, dia tunjuk kaunter mana yang betul untuk daftar pregnant women. So, dah daftar tu nak tunggu dia punya buka buku baru tu hadoi.. Punyalah azab. Lama giler. Ok, itu takpe.. Dah siap tu dia panggil suruh pergi 'wewee'. Yang buat aku kejutan budaya tu takde tempat nak letak air 'wewee' kau tu. Hoii!! Choii.. Dah tu nak kena pegang sampai bila??? Hello.. ini bandar kot bukan dekat kampung ke apa. Kampung aku kat Kluang tu lagi elok tau tak. Siap ada tempat letak air 'wewee' kita and letak kad kita sekali kat situ. Haa.. Lagi canggih tau tak. 

Ok, settle bab 'wewee'. Kena cek berat dengan tekanan darah kita. Untuk cek ni jek dekat 1 jam aku tunggu melanguk kat situ. dah rasa macam nak tertidur pun ada jugak. Huh!!

Lepas tu kena amik darah pulak. Sebelum ni aku dah amik dah darah yang banyak kat lengan tu. But, today aku kena lagi. Whatt!! Aku pernahlah tanya dekat Misi Kluang dorang kata amik sekali jek. Biasa kalau checkup kat Kluang dia amik darah sikit kat jari kita tu jek. Hooii!! Tapi takpelah, baby punya pasalkan aku tadah jelah tangan. Tapi sementara nama kau nak kena panggil amik darah tu lama jugaklah kan. 

Lepas tu kena pergi pulak bagi darah kau kat kaunter lain pulak. Haa.. Yang ni buat aku tension. Aku rasa kat kaunter ni dia uji darah kot. Masuk kan darah kau kat mesin and tunggu siap. Tapi yang buat rasa menyampah kuasa 1000 adalah orang yang jaga kaunter situ. Eh, dahlah kau buat kerja lembap kan lepas tu kau boleh gelak berdekah2. Dahlah suara tu kuat macam apa *lelaki okey, muda lagi* Hoii.. Geram jek. Tapi bila time panggil nama pesakit bukan main tinggi and nyaring lagi suara kau kan. Garang macam orang buat salah dengan kau pulak. Ada pakcik ni duduk sebelah my hubby asik geleng kepala jek bila dia tengok budak lelaki tu. Hoii.. Aku ingat aku sorang je yang menyampah. Huh!! Kat sini pon dah habis masa aku dekat setengah jam. Siap habis makan sebungkus kerepek + buah jambu. Adooii..

Settle pergi pulak jumpe doktor. Okey, sini pon kena tunggu jugak. Hurmm.. Istighfar jelah banyak2 ye.. Masuk jumpa doktor macam biasalah. Buat scan. Membebel itu ini.. Bahaha.. Sorry doctor ;p 

Lastly, tetiba aku di beri arahan minum air gula, hooii.. *tapi bukan hari ni* Aku pergi klinik Kluang siap cakap takde apa problem tak perlu and aku pon takde keturunan darah tinggi. Hailah.. 

Bab minum air gula tu aku takde hal. Baby punya pasal redah jelah kan. Tapi yang menjadi hal and aku paling tak tahan adalah toilet dia. Nauzubillah!! Dasyat ok. Dia punya 'harum semerbak' betul2 kaw. Dahlah tu tersumbat. Lantai penuh air. Aku 'wewee' + nak termuntah sekali sebab memang tak tahan sesangat. Ishk!! Sedey tengok keadaan toilet klinik kerajaan macam tu. Bangunan, peralatan semua canggih tapi toilet?? Aku pulak sejak pregnant ni memang sensitif bab2 toilet ni. Coz kalau salah masuk je memang boleh mendatangkan mood muntah. Fuuhh.. Nasib hubby and family memahami. TQ..

So, sekarang aku dalam dilema samada nak berpatah balik ke kampung halaman atau stay terus checkup kat sini. Ikutkan hati nak je balik. Jauh pun jauhlah.. Hubby pun bagi cadangan yang sama tapi kesian pulak kat hubby nanti penat.. Hurmm.. Akan dipertimbangkan.

KEBERSIHAN BOLEH DIUKUR MELALUI TOILET. *fakta*

Tolong jangan bagi pregnant women stress pleaseee..!! 

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!