26 Jan 2014

Mersing dan Kepok Lekor Takkan Terpisah

Assalamualaikum..

Ohh.. Ini bukan iklan berbayar ye.. Ini nak cerita pasal ada sekali tu aku teringin sangat nak makan kepok lekor. Tapi nak yang Mersing punya, Kelantan ke, Terengganu ke tak nak. Lepas tu seboleh2 nak yang fresh jugak. Tanya my abah,

Me: "Ritu kawan abah bagi kepok lekor tu Mersing punya kan??"
My Abah: "Aahh kot" 

Boleh pulak main kot2 kan.. Panas je hati ni. Bahaha..

My Abah: "kenapa?"
Me: "Teringin nak makan, ingat nak pergi Mersing jap kang"
My Abah: "Beli ngan kawan abah jelah, dia ada jual"

Hatiku berbunga ceria. Terasa macam diri tu terbang di awang-awangan. Ohh.. Heaven!!

Me: "Kepok mana?"
My Abah: "Terengganu tak.."

Spoill.. Choii.. Aku punyalah dah terbayang2 mengunyah kepok lekor Mersing dia boleh sebut pulak kepok lekor Terengganu. Hooii!! Sedey2!!

Me: "Tak nak!! Nak Mersing punya jugak.." 

Haa.. Kau mampu dalam lingkungan umur kau cengginih merengek2 macam budak bawah umur? Hahaha!!!! Aku mampu hoii. Nasib dapat family yang memahami and hubby yang sangat2 mengerti ;p

So, Hubby and me pon bergeraklah ke Mersing dari Kluang yang jauhnya pada aku boleh tahanlah jugak. Maybe kalau aku yang bawak memang dah rempit dah. Kahkahkah!! Tapi, memandangkan hubby yang bawak so kita romantik2 jelah sambil hirup udara segar. Yang bestnya sebab pegi tu siap bawak bekal lagi konon2nya nak berkelah sekalilah.. Paling tak boleh blah bekalan yang di bawa tu bukan calang2, nasi minyak+gear box masak merah+daging masak kicap. Pergh, mantop..


Sampai dah dekat Mersing tapi aku tak tau apa nama Pantai ni. haha!! Biasakan dia ada banyak namakan, tak perasan pulak sebab dah nampak kepok lekor jek. ;p

Time ni dah habis dah rm2 kepok lekor aku telan tapi ada beli banyak yang belum goreng. Nanti bila2 nak makan boleh goreng lagi. Yeaa!! Suka, suka. Sebelom kitorang amik gambar dah habis dah bekalan yang di bawa siap share dengan cik meow lagi. Takpelah.. Sedekah. 


Ku rasakan diriku begitu gemuk. Huwaa!! But gambar ni tau saja kenakan aku. Choii!! ;p
  

See my tummy, alololo.. baby!! Cak!

*Sambung edit nanti..*

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!