7 May 2014

Kucing Rempit

Assalamualaikum..




Bromm.. Bromm.. Wakaka!! Tengoklah tu si Putih. Suka hati dia jek duduk situ bertenggek. Dah rupa macam orang naik motor rempit kan? So, dia jadi minah rempit kot sebab dia kan betina. Kekekee.. 

Ohh.. Dia suka macam ni bila dia tengah emosi kegilaan. Haha!! Kiranya ini port dia bila angin hantu mak limah dia sampai. Si putih ni kadang2 tak tau kenapa tetiba je berlari dari dapur siap langgar itu ini. Tah sapa main kejar2 dengan dia pon tak tau. Adalah tu kot! Wah.. Matiklah.. Haha! Sendiri takut sendiri cakap kan? Buang tebiat sangat.

Tapi rempit2 si putih ni still nampak kiut je. Geram kot rasa macam nak cubit2. Kadang tu geram sampai rasa nak picit2 dia. Haha!! Si putih ni memang tak keluar rumah. Kalau keluar pon takat keluar sampai area depan rumah je tu pun still dalam pagar lagi. Belum pernah lagi dia terjun tembok rumah ni yang tinggi kan. Tak taulah pulak esok2 kalau dah besar. (tua ;P) 

Pernah tu macam mana tah dia boleh terlepas keluar. Masa tu mak aku pergi kenduri yasin rumah jiran, so masa bukak pagar tu mungkin tak perasan yang dia membolosi sekali agaknya. Tau2 balik rumah mak aku cari tak jumpa. Sekali dengar2 dia terjerit2 panggil dari atas pokok. Haa.. Sengal sangat kau kan? Panjat memang pandai tapi tulah turun memang bengap. Hakhak!! Aku rasa ada 3,4 kali dia terperangkap atas pokok. 

Pernah tu masa aku ada dia atas pokok jugak. Dahlah my abah and hubby takde. Tak pening kepala kau macam mana nak turunkan? Mak aku dah siap ambil tangga then panjat tapi baru naik 1,2 anak tangga dah gayat. Aku dah geram jek.. Nak je rasanya panjat tapi kang cari nahas pulak kan. Dahlah kebetulan memang tunggu nurse nak datang rumak cek aku yang memboyot ni kan. Kang buatnya aku tengah memanjat nurse pun elok sampai. Memang mati kena marahlah kan? 

Nurse: Hoii kau buat apa tu haa??
Me: Eh, takdelah. Saja je excercise ni, buang lemak perut banyak sangat.
Nurse: Turun kau, turun!!

Wah, drama sangat kan. Hihi.. Banyak lagi sebenarnya gambar si putih ni tapi ada dalan henfon my mak. So tunggu kerajinan aku sampai untuk mentransfer gambar2 tu ok *hancur bahasa*. 

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!