9 Jul 2014

Puasa ke 11

Assalamualaikum..

Sekejap je kan. Pejam celik pejam celik tak lama dah nak masuk 2 minggu berpuasa. Satu apa aku tak prepare nak raya. Dengan tak cari lagi baju raya. Hoii!! Seram. 

Ikutkan semalam aku masak lontong. Lontong tu aku masukkan sekali babat. Huuu.. Sedap sangat. Aku memang suka bila masak lontong je mesti nak ada babat. Hehe.. Eh, tapi tak ada gambar pulak sebab tu aku tak share. Tapi kalau nak resepi lontong paling mudah aku boleh je. Nanti aku share. Ala.. Resepi campak2 je pon.

Hari ni pulak aku masak mee hailam. Lepas tu sebab malas nak keluar memandang seorang diri. Tak kuasa nak beli kuih. Selalunya ada my mak so dia boleh tolong pegangkan baby AF. Sekarang sorang so berdikari lah. Moh kita buat cendawan goreng tepung gantikan kuih. Haha!!


Sikit je aku goreng sebab buka pon sorang2. Ucux aku kerja and baby pun minum susu cap gantung je. So, jangan nak membazir. Ini pon aku goreng sebab nak habiskan cendawan dalam peti ais aku. Dah goreng ni pun still ada baki lagi. Esok buat sayur je lah kot. 


Tada!! Mee hailam aku yang tak cukup sifat. Bukannya apa. Aku panggil dia tak cukup sifat sebab bahan kurang. Aku pakai apa yang ada je. Janji dapat makan. Iye tak? Tak payah nak cerewet sangat. Makan je apa yang ada melainkan kau rajin atau keluar duit. Eh! Haha..

Tapi aku makan tak habis. Cendawan goreng aku tu je yang habis sebab biasalah teguk sampai 3 cawan milo maunya tak kenyang kan? Itu pun dalam peti ais ada satu jag sirap bandung aku buat. Hahaha!!! Lagi pulak makan sorang2 terus rasa macam boring and tak berselera. Dah tu sekarang ni mata rasa mengantuk sangat. Huii.. 

Kerja banyak lagi nak di buat ni, dah boleh start kemas rumah sikit2. So, nanti taklah lepak sangat pulak.

Nanti2 aku tepek dekat blog resepi cendawan goreng dan mee hailam aku yang tak cukup sifat tu. Takpe, yang penting sedap iye tak? Eh, perasan pulak. Sekarang nak rest kejap. Biasalah sejak2 ada baby AF ni tidur and rehat memanjang tak cukup.  Nanti2 aku sambung ok..  

No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!