6 Apr 2015

Banafe Village di JB

Assalamualaikum..

Nak perkenalkan salah satu tempat makan favorite kami suami isteri. Siapa datang JB boleh singgah sini makan. Antara menu yang aku akan recommend adalah Nasi Ayam Penyet dan Pecel lele. Teringat masa mengandung dulu inilah yang aku makan hari2. Haha!! Kau mampu makan benda sama tiap hari? Pada aku sedap dan kena pada tekak cuma sambal dia ada time pedas dan kadang tu tak pedas. Pada aku lagi suka yang pedas baru kick kan.. 

Aku ni kira seorang yang cerewet sikit bab makan sebab suka masak dan olah makanan so bila makan luar jadi tak berapa sedap tu boleh jadi hilang mood sekejap. Tapi sekejap jelah sebab perut lapar aku telan jelah. Kecuali kalau memang tak sedap sangat memang tak makanlah aku. Banafe ni kira menu dia banyak dan boleh tahan. Menu lain yang best adalah Grill Chicken Chop, Pancake dia and banyak lagi menu yang best.

Banafe village ni ada dua kedai, satu yang lama dan satu lagi baru. Tapi baru tu takdelah baru sangat. Aku suka pergi yang baru sebab lebih selesa, besar, lebih sedap, dan boleh layan band nyanyi malam2. Oh ye, kedai ni buka 24 jam. Salah satu kelebihan dia. 

Nak share gambar kedai dan makanan kami terlupa nak ambil sebab lapar sesangat dah masa tu. Kami order nasi ayam penyet, pecel lele, pancake, teh ais, dan jus banafe special.  Banyak tak? Jus dia boleh tahan, campuran buah dan yang penting kurang manis. 


Masa makan tu ada orang datang jual ni. So kita beli bagi dia main biar senyap sikit. Haha!! So senang nak makan ke apa. Sambil tu suapkan sekali dia makan bubur dia atau bagi biskut. Mulut tu, mulut. Muncungnya, khusyuk sangat leteww.. 

Siapa datang JB moh datang makan sini ok. Nanti aku share makanan best kat JB yang lain ok. 









No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!