30 Oct 2015

MELETOP Steamboat & Grill

Assalamualaikum..

Siapa pernah baca blog ni pasti tahu dah jadi kegemaran aku makan steamboat ni. Aku dan steamboat berpisah tiada. Haha!! Masuk kali ni dah 4 kali kami datang makan kat sini dalam masa tak sampai sebulan. Haha!! Dasyat bukan? Memang dasar kuat makan maunya tak mok2. 

Aku bab nasi ni kurang minat sikit kalau sup2, grill2 ni memang ngam sangatlah. Pernah suatu ketika dulu punyalah suka sangat makan grill dan steamboat ni sampaikan peti ais kat rumah kami ni memang penuh dengan stok daging dan bahan steamboat. Hari2 kau suruh aku ngadap itu je pun takpe, bahagia dah. Silap2 campak beg tangan LV pun tak pandang dah. Kuikuikui.. Memang kurenglah nak pandang beg tangan ni sebab aku tak suka pakai. Cukuplah bimbit anak je ke hulu ke hilir.


Kalau tengok nama kedai dia tu teringat pulak rancangan MELETOP yang Nabil dan Neelofa jadi pengacara tu. Siapa orang JB atau korang jalan2 area sini aku cadangkan cubalah makan kat sini. Berbaloi2. Bahan dia sangat banyak sampai tak terambik pun semua. Makan, makan jugak tapi jangan sampai membazirkan? Membazir itukan amalan syaitan. Huhu..

Aku nak bagitau pun tak reti sangat so korang google jelah ea. Kang aku bagi korang salah sampai aku jugak kena maki. Haha!! Siapa tahan makan pedas aku cadangkan korang makan tomyam dia. Sangat pedas ok. Lebih baik sediakan buah sebelum makan, aku yang kuat pedas pun tak berapa tahan. Tapi dia pedas yang buat kau macam ketagih. Hihihi.. Seafood dia ada macam2 jenis, ketam pun ada dan diorang akan sentiasa isi je kalau habis. Sos pun ada macam2 jenis dan paling aku nak cadangan adalah kambing madu dia memang sedap tak terkata. 


Ini aku taip entry ni pun sambil telan2 air liur dan ngantuk yang amat sebab dari semalam aku tak tidur lagi. Iya, aku ada penyakit yang susah nak tidur malam. Kalau tidur pun paling awal aku akan tidur pukul 3-4 pagi. Itu paling awallah. Pernah aku tak tidur sampai dua hari lepas tu boleh berjalan jauh lagi rasakan kau jalan bumi bergegar dan goyang2. Haha!! 

Ok, apa aku melalut dari makan steamboat sampai cerita tidur pulak. Oklah, ini salah satu tempat steamboat yang aku cadangkan. Tempat duduk jangan risau sebab banyak kali aku pergi dan tengok orang lain datang pun akan ada je tempat duduk. Ada indoor dan outdoor, pilih sendiri. Oklah aku nak beradur kejap memandangkan babyAF pun tak bangun lagi. Harap dapatlah merehatkan mata yang macam panda ni.





No comments:

Post a Comment

Tolong tinggalkan comment anda.. tapi peringatan!!
Tolong jangan tulis mengarut+kasar, ohkey?!!