Showing posts with label cuti. Show all posts
Showing posts with label cuti. Show all posts

20 Mar 2016

Dip n Dip, Putrajaya

Assalamualaikum..

Penggemar2 coklat wajib cuba makan di sini. Aku pun penggemar coklat jugak. Coklat dia yang halus, lembut, tak terlalu manis sangat memang tak rasa muak makan. 


Kat sini pun best sebab tak ramai orang, aku suka pergi tempat makan yang takde orang. Haha!! Sebab aku boleh makan dengan tenang, tak payah nak makan cepat2 sebab risau orang tengah jeling je nak duduk. Kat sini pun siapa2 nak sambut birthday pun boleh. Hari tu pun tengah syok2 makan tiba2 ada lagu happy birthday rupanya ada orang sambut birthday da.. Kami pun tumpang happy jugak lah. Hihihi..


Sebelum tu, kita amik gambar dulu.. Suke tengok kedai ni warna2 dia tu naik. Cantik sangat. Oh ya, belakang tu pampers boyAF. Plan asalnya lepas ni nak singgah kampung aku tapi rupanya hubby aku tak angkut pampers anak aku. Tak memasal kena beli lagi, haha!! Tapi takpe, boleh pakai lama sebab stok banyakkan? 


Kami order yang ni je satu dengan mineral water. Gila kau dah makan coklat lepas tu nak ngadap air manis2 lagi. Sedap memang sedap tapi kenalah jaga kesihatan kan. Oh, kecur air liur aku tengok ni, sedapnya. Bila nak ke sini lagi makan ni? Ini ala2 lempeng makan dengan coklat. Tapi memang sedaplah. Memang ini antara salah satu tempat yang perlu makan bila pergi sini. Selalu kami kalau pergi KL memang suka singgah sini salah satu sebab adalah tak perlu susah2 hadap jem. Lagi pun kat sini memang banyak pilihan nak makan. Yang penting ongkosnya ada. 



Bila boyAF membuat percubaan untuk mencium mama dia. Kikiki...

Hai Mr. hubby, bila kita nak repeat?? ;P


15 Mar 2016

Family Dinner: Senibong, JB. *Recommend*

Assalamualaikum.. 

Jarang dapat bersua muka disebabkan masing2 sibuk dengan urusan sendiri. Walau pun aku ni anak tunggal tapi aku memilih untuk duduk sendiri dengan keluarga kecil aku. Bila kita duduk dengan family orang akan kata "senanglah duduk dengan family, jimat" bila kita duduk sendiri lain pula orang kata "kenapa tak duduk dengan family, kesianlah takde teman". So, how? Tapi memandangkan aku tak suke nak terpengaruh sangat cakap2 orang ni pi lantoklah, janji hidup happy. Betul tak? Family aku sendiri tak pernah bising apa hal kau nak bising??! Kikiki..

Mak ayah mana tak suka anak dia tinggal dengan dia lagi2 macam dorang yang ada aku je sebagai anak, perempuan pula tu tapi diorang lebih suka kalau kita duduk sendiri barulah berdikari. baru kita rasa challenging. 


Kami bukan makan kat kedai ni ye, ni saja je menumpang bergambar di sini sebab view dia cantik. Penuh dengan pencahayaan. Terus rasa wajah berseri2. Chia.. Chia.. 


Pusing belakang pulak. Sebenarnya ini gambar setelah kenyang perut kami semua. Dah kenyang baru senang hati nak bergambar kan?


Tara.. Ini satu2nya kedai yang menjadi kesukaan aku. Aku lupelah apa nama kedai dia yang aku ingat kedai dia bersebelahan dengan 6 corner tu. Aku pernah makan kat kedai 6 corner tu tapi tak kena dengan selera aku mungkin kebetulan masa tu aku dapat ikan bakar dia pahit. Maybe selera kita tak sama kan? Tapi tak salah kalau korang cuba makan kat kedai ni, pekerja dia best tak poyo. Hahaha!! Aku paling menyampah kalau pergi kedai yang pekerja dan bos dia yang poyo. Memang 1st and the last lah aku makan kedai tu. ;P


Sorry, nampak bersepah.. Sini aku recommend kat korang order ketam sambal telur dengan siput gonggong masam sambal. Pergh!! Terasa2 pulak kat tekak.. Mr. Hubby... Boleh kita pergi malam ni tak?? *kenyit2 mata sikitlah. Kuikuikui..


Korang nampak tak apa yang aku nampak?? Korang boleh lihat dengan jelas pose yang sama yang berbeza cuma senyum dengan tak je. Bahaha!! Ops!! Sorry dear.. Gurau je.. U tetap nampak comel di hati i.. Chia.. Chia.. (Pengaruh Sepahtu betol)

Ok.. Nora bagi *****!!!



Coconut Shake Klebang, Melaka

Assalamualaikum..


Sebelum bercerita lebih panjang aku mohon korang abaikan tuala2 yang bertebaran atas meja tu. Haha!! Actually, yang kat tangan aku tu untuk boyAF and purple tu untuk hubby tercinta. Hahaha!! Masa ni kami kebetulan je ke sini. Asalnya tengah jalan2 kat muar tu aku 'tercakaplah' kat hubby aku "bilalah lagi nak pegi Melaka kan? Terasa nak makan chicken rice ball lah pulak"

Kebetulan elok je kami betul2 dipersimpangan jalan nak ke Melaka terus hubby aku belok. Terus dia kata "Jom Melaka." Aku ingat dia main2 sekali betul da.. Haha!! Luv u lah hubby. Kikiki... So, kami singgah ke sini dulu pekena coconut shake. Sambil2 tu takkan nak minum je kan? Ofcoslah pekena keropok lekor ke apa. Eh, ini first time aku duduk minum kat sini selalu tu aku suruh hubby tapau je kat jalan depan tu. 

Kat sini macam2 ade ye nasi lemak pun ada. Nampak macam sedap nasi lemak dia tengok budak2 Cina sebelah aku makan, tapi memandangkan kami lepas ni nak pekena chicken rice ball so simpan je dalam hati niat tu. Masa ke sini aku tak sure hari apa tapi memang orang ramai sangat. Tapi alhamdulillah senang je aku dapat seat. So, kalau korang pergi ramai2 better sorang je pergi order yang lain baiklah pergi cari tempat duduk siap2. 


Macam2 ragam kamu ni boyAF.




Masa makan pun muka maintain gangster kan? Kuikuikui!! Sedap pulak gabungan coconut shake+keropok lekor. 


Why u letak cawan tu kat depan i? Now, nampak macam I pulak pelahap. hahaha!! Actually memang saja beli lebih sebab tau mesti tak cukup semenjak anak dah besar ni kan. Apa kita makan, minum memang dia nak jugak. tapi tak semua aku bagi.


Tak tersusun gambar2 ni.


BoyAF napa muka poyo sangat. Kuikui.. Eh! Orang sebelah tulah yang aku jumpa masa makan Chicken Rice Ball. Tu, tu, yang pakai tudung bunga2 dengan yang duduk depan dia. Hai awak.. Sama2 suka makan nampaknya kita ye.. Nampak sangat kita sama2 orang luar. ;P


Keras sangat ke keropok lekor tu sayang?? Sampai buat muka macam tu sekali. Kesian mama tengokkan. Nak tolong nanti mengamuk pulak maklumlah nak berdikari katenya.. Oklah, dah pukul 11 ni aku baru nak breakfast. Hahaha!! Buat sarapan pagi2 tapi diri sendiri tengah hari baru nak makan. 

Chicken Rice Ball, Melaka~*Recommended*

Assalamualaikum..


Huii. kecur air liur tengok gambar ni. Oh ye, maaf helikopter purple tu tak termasuk sekali dalam set ye. Itu mainan boyAF saje je aku letak sini bagi gambar makin berseri2. Siapa2 yang ke Melaka ni make sure korang mesti singgah makan kat sini. Pastikan jugak korang betul2 lapar barulah syok makan. Last time datang sini kami baru lepas minum coconut shake sampai 2 cawan dan terus ke sini. Memang kenyang sangatlahkan. 


Wajiblah gambar tuan belog mesti adekan. Oh, yang tepi iolls tu bos kecik ye, garang bos ni macam mama dia jugak. Kikiki... Oh, dont worry ye kedai ni halal. 



Kasi tutup ini bos kecik. Tak nak diam ini budak. Haha!! Bukan ape dah lapar sangatlah tu..



Nak jugak muka dia dalam ini blog. Kalau takde cerita baru balik kerja mesti dia bising "takde update blog ke hari ni??" Haha!! Inilah pembaca blog aku yang paling setia. 



Lepas ni amik gambar dari jauh je sebab rasa penampakkan sedikit kurus di situ. Haha!!Oh, iolls suke makan ye so tak kisahlah badan macam mana pun. Tapi tak naklah 'terlampau' sangat sebab iolls ni ketot je. Sangat tak sesuai.. Oh, masa ni badan aku naik sebabkan preggy but takde rezeki keguguran dah. Long story. 



Atas tu ada Iqram Dinzly yang dulu pengacara jalan2 cari makan. 


Yang ini pulak ada Hanis Zalikha dan seorang pelakon Oh My English!! Tapi tak ingat nama dia apa. Kalau tak silaplah..

Kat sini kami ada cerita kelakar. Masa kami lepak kat coconut shake sebelah kami ni ade satu couple tak taulah suami isteri atau ape. So kami pun tak heran sangat. Tapi yang kekarnya bila kami tengah makan kat kedai nasi ayam ni dia pun ade, baru sampai. Kau rasa? dah macam lagu suratan atau kebetulan lah pulak. Kami pandang dia anddiapun pandang kami balik last2 kami sama2 tersengih dekat pasangan masing2. Masatumungkin dorang pun baru perasanlah kot. Hahaha!! 

Oklah, jangan lupa kalau ke Melaka singgah makan kat sini ye, sangat2 recommend. Puas hati, suka hati, geli hati.. ;P






20 Dec 2015

Pengalaman Pertama boyAF ke Zoo JB

Assalamualaikum..

Pengalaman pertama buat boyAF dan hubby but 2nd time untuk aku. Suatu pengalaman yang agak menyeronokkan. Baru faham kenapa dulu mak bapak kita suka bawa pergi ke tempat2 macam ni. Bila diri sendiri  rasa jadi mama kepada boyAF ni excited untuk bawa dia explore benda baru. 


Muka excited baru sampai. Sejak akhir2 ni cuaca macam tak menentu je kan. Kita sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. Hihihi!! Masa sampai tu dah perasan macam mendung je cepat2 bagitau hubby suruh bawa payung tapi payung yang ada pulak rosak. Tapi korang jangan risau dalam ni semua ada, payung pun dorang ada jual tinggal prepare duit je. Haha!! Oklah, beli payung warna warni yang saiz besar boleh masuk 3 orang tu RM17. Taklah mandi sangat harga dia kan. 


Nampak tak belakang tu ada macam kolam kecik. Boleh main yang kayuh2 (tak tau nama) kat situ. Tapi memandangkan aku takut air jangan nak ngada2 ajak i ke situ hokey. Eh, rambut awak dah panjanglah boyAF tapi mama memang saja nak simpan kasi panjang sikit rambut tu. Last time orang bising sebab aku potong rambut kerinting anak aku tu. Dah tu macam mana takkan nak suruh aku bela panjang sangat rambut boyAF kan? Gila kau, anak aku LELAKI ok!! 


Masuk2 kau akan jumpa burung2 dulu. Hai awak.. Cantiklah warna awak tu. Tak payah nak jeling sangat i tau i pun cantik juga.. ;P

Jalan pun still sempat nak snap gambar. Mestilah kan nanti ada juga kenangan boleh tunjuk dekat boyAF bila besar nanti. Esok bila boyAF besar tak payah cuci gambar dah baca je kat blog mama nanti. Haha!! Hai anak mama!! *lambai tangan.


Main lari2 pula dia janganlah takut i tak makan u lah.. 


BoyAF apa yang awak jenguk tu.. Bukan situ belakang tu. Nampak tak apa tu, buaya. Ngeri je masa pergi area sini nasiblah buaya tu tak bergerak, tidur. 


Oii, bangunlah.. Haha!!




Aku yang amik gambar aku yang tidur. Haha!!



BoyAF dan payung warna-warninya. Suka sangat awak dapat main payungkan. Masa ni berehat seketika sambil layan hujan dan layan nuget. 

1st time aku datang sini masa kecik2 lagi so tak ingat dah. Tak dapat bandingkan apa perubahan dulu dengan sekarang. Siapa ada anak tu memang aku recommend sangat supaya datang sini sebab ini salah satu aktiviti yang menyihatkan. Daripada anak asyik main gadjet je eloklah bawa anak ke sini. Tak lah tepu dia duduk memerap je kan. 

Bayaran masuk sini dewasa RM2. Kanak2 bawah 2 tahun tak perlu bayar, atas 2 tahun mungkin dalam RM1 je kot. Tak ingat sebab anak aku kan tak perlu bayar. Hihihi..



Ok, moh layan pemandangan sampai tertidur. ;P

29 Oct 2015

Bermalam di homestay Muar

Assalamualaikum..



Hari isnin lepas kami tidur semalam di homestay Muar. Kenapa? Sebenarnya my abah memang sewa tempat ni sebab ada kerja area sini. Kebetulan pula nak balik kampung rumah my hubby jadi singgah di sini dan tumpang tidur. Haha!! Dah lebih sebulan rasanya my mak and abah sewa kat sini tapi kami tak pernah lagi datang. Akhirnya ada rezeki nak menyinggah.

Comelkan homestay tu. Unik design dia. Tak silap aku kalau sewa ikut hari semalam Rm70 kot. Hihihi!! Nampak kecilkan? Tapi sebenarnya besar ok dalam tu. Ada 3 bilik, bilik kat bawah ada aircond, bilik air  1 dan ada dapur. Dapur boleh tahan jugak besar dia. Siap boleh masak lagi. 

Malam tu kitorang sampai lewat jugak sebab sempat menyinggah MELETOP Steamboat (nanti aku cerita). Dah kenyang sangat sampai2 pulak my abah belikan murtabak speacial. Hahaha!! Tapi kalau dah dasar kuat menternak lemak tetap jugak makan. Haha!! Sedap weii.. 

Esoknya pagi2 dah bangun sebab nak gerak pulak pergi rumah FIL. So pagi tu kononya nak sarapan nasi lemak depan tu sekali takde pulak yang ada kuih karipap jek. Karipap pun karipaplah kan pun boleh ye dok? Pekena pulak dengan teh tarik tapi aku tak minum sangat sebab aku kena gastrik lepas tu gusi bengkak pulak. Dugaan, nampak sangat suruh diet tapi tak faham tetap jugak makan tak hingatkan.. Haha!! 



Sebelum balik moh kita amik gambar buat kenangan. Sebab rumah ni terlampau comel so tak boleh tahan tak amik gambar. Maafkan kami yang selekeh, ya kami pakai begitu je balik rumah FIL sebab tak jauh mana pun rumahnya dari situ. Haha!! Owh, maafkan jugak badan kami yang macam kuih pau itu. Adaku kisah?!! Hihihi..

12 Oct 2015

Nasi Kerabu Golok, Kelantan Memang A++

Assalamualaikum..

Salah satu sebab aku suka hari cuti adalah makan. Ya, masa cuti nilah kejanya makan je.. Sama jugak baru ni aku pergi Kelantan kerjanya makan je.. Dasar kuat makan. So, nak recommend sape2 yang pergi Kelantan must try this. Nasi Kerabu dia memang win la. 


Nampak macam sikit je kan tapi kenyang ok. Aku makan sini masa hari kedua kat Kelantan itu pun dah malam banyak habis dah contohnya daging, bawang putih jeruk, tapi takde itu semua pun habis jugak aku bedal. 


Ini kedai dia, masa ni nasib tak ramai orang. Owh, ye. Masa tu ada perlawanan bola Kelantan lawan Pahang ke ape tah, lupa. Patutlah kedai tak ramai orang masing2 kat stadium. Aku suka kedai takde orang macam ni sebab aku boleh makan dengan aman, tenang dan tenteram. 


Tunggu makanan sampai, perut dah bunyi lagu keroncong masa ni. Budak kecik sebelah tu kongsi je dengan aku nasi kerabu tapi dia tak nak makan sangat. Biasalah budak kan ada masa makan banyak, ada masa tak nak makan. Baru ingat masa tu dia sibuk makan biskut coklat tu tak pandang lain tu. 


Haha!! Bulatnya muka aku. Now misi turunkan berat badan tapi tak boleh nak melebih sangat sebab babyAF susu badankan. Nanti takde zat pulak. Tapi aku dari zaman sekolah mesti muka naik dulu sampaikan orang bila nampak muka aku je akan kata gemuk sekali tengok badan, kurus. (itu dululah.. sekarang tidak lagi.)

Apasal tah aku nampak hitam di situ dan hubby aku pulak nampak putih padahal!! Huhuhu.. Maybe pencahayaan tak berapa baik. Mohon semua kedai makan pasang spotlight sebab ramai orang sebelum makan, tengah makan, lepas makan, mesti amik gambo so perlukan pencahayaan yang baik. 

Buat entry ni jadikan aku lapar, terasa2 di tekak kesedapan nasi kerabu ni kena pulak dengan ayam dia tu. Ranaplah diet aku. Haha!! JB nak cari nasi kerabu yang betul2 power susah. Kat Kluang still ada jugak tak yah susah2 kat pasar malam pun ada. Orang yang jual pun memang original from Kelantan. 

Jangan lupa singgah sini kalau mari Kelantan. Rugi tak cuba. Ini iklan percuma ye takdenya makcik tu bayar aku suruh masuk blog. Kalau masuk blog ni memang dijamin sedaplah kat tekak aku. Haha!! Yelah kang confident aku cakap sedap sekali korang makan komplen pulak tak sedap. Tekak kan lain2.. 

Nak pergi tak susah pun taip je kat google tak pun waze je. Sesat jugak tanya orang. Datang tempat orang takleh sombong ye.. Hihihi.. (pemalas)